Katt som slåss och kissar på sig av skräck?!

Hepzheba

Trådstartare
Har en grannkatt som kommer och muckar gräl med mina katter. Den ena som är högst i rang (för att hon är äldst, inte för att hon är störst...) blir den som får stryk. Varje gång grannkatten har varit här har min tös kommit in och varit blöt i rumpan/bakbenen och luktat kiss. Min första tanke när detta hände var att den andra katten kissade på henne för att markera. Jag vet att detta finns hos andra djur (t.ex. surikater om jag inte minns fel). Min syster tror snarare att min kisse kissar på sig av rädsla och det är nu det jag mer tror på. Är det någon av er som har hört talas om något liknande? Eller om katter kissar revir på varandra? :confused:

Jag vet att katter kan kissa på sig av skräck, har varit med om detta en gång tidigare, men då var det mest lite skvätt, men nu är det liksom mycket :eek:

Min hona är kastrerad och jag tror att det andra är en hona också (är dock inte säker) om detta skulle ha något med saken att göra?

Annars om ni har råd på hur man kan få katter att sluta slåss så skulle jag nominera er till fredspriset :idea:
 
Sv: Katt som slåss och kissar på sig av skräck?!

De kan absolut kissa på sig av skräck och mycket också. Är grannkatten kastrerad? Annars kan de vara en stor orsak till hennes revirhävdande.
 
Sv: Katt som slåss och kissar på sig av skräck?!

Låter det troligt då att hon kissar på sig vid detta tillfälle? :( Tycker så synd om min lilla tös :cry:

Jag vet inte om grannkatten är kastrerad. Har inte pratat mycket med grannarna om katterna. Får nog fråga nästa gång jag pratar med dem...
 
Senast ändrad:
Sv: Katt som slåss och kissar på sig av skräck?!

Jag håller det för mycket troligt att hon kissat på sig i det läget. Jag vet en katt som var paniskt rädd för att åka i transportbur, när ägarna försökte få in henne i buren kissade hon på sig och sket ned hela golvet. :(
 
Sv: Katt som slåss och kissar på sig av skräck?!

Bygg en rastgård till dina katter så de får vara ifred :)
 
Sv: Katt som slåss och kissar på sig av skräck?!

De är utekatter och jag tycker att de ska få förbli det. De trivs alldeles för bra ute för att jag skulle vilja stänga in dem på en mindre yta än 2 hektar...
 
Sv: Katt som slåss och kissar på sig av skräck?!

Min honkatt kissade på sig när hon blev jagad av grannkatten. Hon blev otroligt uppskärrad och höll sig nära huset ett bra tag efter det.
Det har bara hänt en gång vad jag märkt. Nu har jag inte sett den grannkatten på länge så kanske mina kattgrabbar håller den borta från reviret.
 
Sv: Katt som slåss och kissar på sig av skräck?!

Eftersom du inte prövat så vet du inte om de skulke trivas eller hur? Bättre att de är rädda o slåss?
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
786
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Nu behöver jag lite hjälp! Jag och sambon har tre katter som fungerar bra ihop! Två äldre, en hane och en hona på elva år. Samt en hane...
Svar
1
· Visningar
974
Senast: Elisha
·
Övr. Katt Jag vet inte om detta är rätt forumavdelning, men vill helst inte lägga in det på "Katt" eftersom jag tycker det är mer allmänt...
2
Svar
32
· Visningar
8 547
Senast: Myelin
·
Katthälsa Katt: Hankatt 2 år, kastrerad vid ca 6 mån ålder. Moder förvildad o avlivad av katthem. Uppfödd på flaska. Troligtvis...
Svar
10
· Visningar
2 473
Senast: bengeten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp