Katt som pinkar inne

S

soso

Upptäckte idag att någon av mina två katter har pinkat inne,
i soffan.. :eek: :eek:

Vad kan det bero på?

Har två katter, två syskon. En kasterade hane, och en hona som börjat löpa.

hankatten har börjat leka utgrävning i lådan ( de delar på en)
gräver och gräver och gräver..
Kan det vara så att han inte gillar hennes lukt nu?

Vad göra så att det inte händer igen, alltså kissar i möblerna.

hjääälp!

Sv: Katt som pinkar inne

Skaffa en till låda. Vi har också haft STORA problem med innekissande katter hos oss. Det som har hjälpt är att rengöra noga där det har kissats, och att hålla rent i lådan (vi bytte sand och då slutade det tvärt, trots att katten som kissade fel har haft den sorts sanden hela livet så blev han nöjd när vi bytte). Men det beror ju förstås på varför din katt kissar utanför lådan. Andra anledningar kan ju vara urinsten, protest mot nånting osv.

tänkte köpa en till låda idag,
det kanske är något? för nu så blir lådan smutig väldigt fort..

Nu har jag hittat (doften av) pink på ryggdynorna, i fåtöljen ( den lilla honkattens sovplats) o på en filt!

Helt klart något galet! Vad kan det bero på?? :confused:

Fertila honor kan också börja kissa inne, kastrera henne så försvinner förhoppningsvis problemet.

Cuaifeach skrev:
Fertila honor kan också börja kissa inne, kastrera henne så försvinner förhoppningsvis problemet.

Precis det jag tänkte på, min hona kissar nämligen på allt hon kommer åt när hon löper och det är inte roligt.

hur länge löper egentligen en katt? någon som vet?

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
687
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
869
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 461
Övr. Katt Jag har två katter som kan gå in och ut som dom vill till en stor inhägnad del av tomten. Inne har dom två kattlådor som inte används...
Svar
13
· Visningar
5 452
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama