Buck
Trådstartare
min 2åriga katt kissar utanför kattlådan gång på gång, och det är alltid precis utanför lådan eller så att hälften träffar och hälften hamnar utanför. vi har testat en hel del nu, bytte till större låda, ingen skillnad, srn testade vi täckt låda så hon var tvungen att gå helt in. hjälpte inte, kissar fortfarande på kanten el utanför.
tog sen och satte den gamla större lådan bredvid så att det alltid fanns en ren låda, ingen skillnad.. mockar så ofta jag kan, 3-4 gånger om dagen. vi har 2 andra 15+ år gamla katter och de kommer bra överens (lite utfryst är 2åringen kanske pga hennes överskotts energi och hennes sneek attacker mot allt och alla, men det är ingen som "mobbar" 2 åringen, de gamla är bara snälla och försöker ta mer kontakt som att tvätta henne).
när hon var mindre så var det inga problem, detta har kommit för 2 mån sen ca.
varför gör hon såhär? hon är ute mycket och försöker henne ute när jag jobbar för att undvika att hon kissar inne. funderar på att skaffa kattlucka så att hon kan göra sina behov ute när hon vill.
Men har ni varit med om ngt liknande? Vad gjorde ni för att lösa det?
tog sen och satte den gamla större lådan bredvid så att det alltid fanns en ren låda, ingen skillnad.. mockar så ofta jag kan, 3-4 gånger om dagen. vi har 2 andra 15+ år gamla katter och de kommer bra överens (lite utfryst är 2åringen kanske pga hennes överskotts energi och hennes sneek attacker mot allt och alla, men det är ingen som "mobbar" 2 åringen, de gamla är bara snälla och försöker ta mer kontakt som att tvätta henne).
när hon var mindre så var det inga problem, detta har kommit för 2 mån sen ca.
varför gör hon såhär? hon är ute mycket och försöker henne ute när jag jobbar för att undvika att hon kissar inne. funderar på att skaffa kattlucka så att hon kan göra sina behov ute när hon vill.
Men har ni varit med om ngt liknande? Vad gjorde ni för att lösa det?