T
Totally
Då har det gått ungefär ett halvår sedan vi tog hem våra två små killar. De blir ett år i slutet på augusti. Allt har gått jättebra, men den senaste månaden har den ena katten börjat jama otroligt mycket. Värst är det mellan 5-7 tiden på morgonen och det gör att jag har fått väldigt svårt att sova bra på nätterna, och på morgonen när han sätter igång med jameriet så finns det inte så mycket att göra mer än att gå upp. Vad kan detta bero på?
Han är kastrerad.
Han är inte hungrig (har gett honom mat några gånger, men då har han bara ätit lite och sedan satt igång att jama igen).
Han har en kattkompis.
Vi leker, busar och kelar med honom varje dag.
Han har inga problem med att gå på toaletten.
Vi har dörren öppen in till sovrummet på natten.
Detta är några anledningar jag googlat mig fram till att det kan vara, men det stämmer inte in speciellt bra.
Några funderingar:
Kan kastreringar gå fel? Förlåt om jag låter dum nu, men det jag menar är att han kanske inte blivit ordentligt kastrerad!?
Kan det bero på sjukdom?
Vad kan det mer bero på?
Han är kastrerad.
Han är inte hungrig (har gett honom mat några gånger, men då har han bara ätit lite och sedan satt igång att jama igen).
Han har en kattkompis.
Vi leker, busar och kelar med honom varje dag.
Han har inga problem med att gå på toaletten.
Vi har dörren öppen in till sovrummet på natten.
Detta är några anledningar jag googlat mig fram till att det kan vara, men det stämmer inte in speciellt bra.
Några funderingar:
Kan kastreringar gå fel? Förlåt om jag låter dum nu, men det jag menar är att han kanske inte blivit ordentligt kastrerad!?
Kan det bero på sjukdom?
Vad kan det mer bero på?