katt som inte vill gå på låda!

ullisdenballe

Trådstartare
jag har en ca 1,5 år gammal kastrerad huskatt (hane). har hafft han sen förra sommaren. redean första dan stog det klart att han inte var intreserad av att gå på kattlådan jag försökte att sätta han i lådan å gräva med mina händer, hans tassar, sätta han där när han ätigt, sovit innan han ville gå ut men nä...
inte äns när han blev kastrerad ville han gå på lådan å då va han riktigt nödig( sluta med att jag fick bära ut han när han börja gräva i mattorna å skrek som en stukken gris)
han är rummsren och har aldrig gort något inne.
hur ska jag få han att förstå gå på lådan. känner att jag måste ta tag i detta nu innan han blir skadad eller sjuk så han måste vara inne och inte får gå ut på toa.

var ska jag plasera lådan?
(på toaletten går han inte in för där blir man bara badad;))

ska jag prova olika sorers sand?
(ute går han hälst i sand eller jord)

ska jag inte låta han gå ut på toa så han måste använda lådan?

är det någon som har erfarenhet av detta beteend.
alla tipps är välkommna!

Sv: katt som inte vill gå på låda!

Du ska lägga dit hans avföring, så att han fattar! Det gör man ibland när man lär kattungar gå på lådan!

En kombination av mitt och Keanus tips kan kanske fungera!
Lycka till!

är det ett särskilt stort problem om han kan gå ut och göra det han ska? mina föräldrars katter går aldrig på lådan heller. hon är inne kvällar/nätter och när det passar henne..

Keanu det ska ja prova, tack för tippset:)

tindra vill ta tag i det innan det blir ett problem. han gick inte på lådan då han blev kastrerad å då va han verkligen nödig(fick inte gå ut på ett dygn) då satt han vi dörren å skrek å börja gräva i mattan men fatta inte när jag satte han i lådan, så jag bar ut han tillslut. vill att han ska kunna gå på låda i falla han blir sjuk/skadad någon gång å måste va inne en längre tid.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 550
Senast: Bapelsin
·
Övr. Katt Jag har två katter som kan gå in och ut som dom vill till en stor inhägnad del av tomten. Inne har dom två kattlådor som inte används...
Svar
13
· Visningar
5 431
Senast: Dopy
·
Övr. Katt Jag har en kastrerad hankatt (huskatt, förmodligen med siames i sig) på 10år. Frisk och med mycket energi. Han har en kattkompis...
2
Svar
20
· Visningar
3 396
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 306
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama