katt som haltar lite..

Eliin_87

Trådstartare
Hej!
Har två stycken bondkatter här hemma som innekatter. Upptäckte här om dan när den enda sprang(travade) att hon knyckte till lite/haltade lite.. Det är verkligen jätte lite men såklart blir jag orolig..
Hon äter/dricker och leker precis som vanligt. Springer runt i full fart och verkar absolut inte ha ont.
Funderar på om hon kan ha sträckt sig?
 
Sv: katt som haltar lite..

Svårt för oss att säga men om det är på ett bakben kan det vara patellaluxation.
 
Sv: katt som haltar lite..

Jo förstår det! Det är ett framben.. Jag avvaktar några dagar om det inte blir värre..
 
Sv: katt som haltar lite..

Håll henne i vila så gott det går. I ett tråkigt rum, så hon inte hoppar och far och anstränger ett ont ben ännu mer.
 
Sv: katt som haltar lite..

Jo förstår det! Det är ett framben.. Jag avvaktar några dagar om det inte blir värre..

Det låter som ett bra beslut. Att katter kan bli lite halta är ju inte så konstigt som de lever om. De har väl lika lätt som människor att stuka foten.
 
Sv: katt som haltar lite..

Ja det var det jag tänkte :) Har kännt och klämt och hon verkar inte alls bry sig.. Tänkte ge henne den här veckan och hålla tummarna att det blir bättre :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
414
Senast: Elbe92
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 193
Senast: Marvin
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 560
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 595
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp