Katt problems

K

katt mynta

I våras skaffa jag min första katt. En liten rädd å otrygg katt från katthemmet. Han har haft en svår bakgrund. (Förstår inte hur man kan misshandla djur) Jag fick tipset att han älskar sällskap av andra katter å skaffa därför en katt till. Det gjorde susen han tog enorma framsteg på mindre än en timme. Idag är han en trygg knä katt. Så vad är problemet? Jo katt nr 2. De drar inte direkt jämt. Det har hänt typ 3 ggr att de sover bredvid varann, de har tom tvättat varann men oftast fajtas de. Å det rejält. De har bott tillsammans nu i 3 månader men jag ser ingen skillnad. Vist kan de på ett plan acceptera att de bor under samma tak men inte vara nära varann. Något min första katt saknar å mår bra av. Jag fick ett råd att skaffa en katt till, att dessa nog skulle samsas om att uppfostra en mindre men jag vill idag inte ha 3 katter. Så vad ska jag göra?! Vist ingen av dem far illa alltså de slåss INTE blodiga men det är ett spännt läge.... :confused:

Sv: Katt problems

Inte lätt det där... Min mor hade det problemet med sina katter, men de är faktiskt bundisar nu... Visserligen har hon skaffat en tredje katt, men de andra två blev bundisar innan dess. Ge dem mer tid tror jag iaf...

Har de bråkat sen början? Är den nya kastrerad? Borde väl vara 6 mån nu va?

Båda är två kastrerade han katter som bott med andra katter. Den ena 2 år, på ett ungefär, å den andra 8 år

Hm... på "Djurliv" så gjorde de ju så med kaninerna som bråkade, att de tog ut dem till andra miljöer där de vanligtvis inte var. Alltså inga revir, och satt och matade, klappade, busade med dem. Kan ju vara värt att prova!

Liknande trådar

Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 311
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Vi får om ca sju veckor hem två kattungar. Kattungarna kommer från min svärmor så vi har ju möjlighet att träffa dem regelbundet fram...
Svar
5
· Visningar
1 279
Senast: BobberiBoo
·
Katthälsa Ursäkta för långt inlägg! Lite bakgrund: Vi adopterade vår (inne)katt från ett katthem han var då fyra år gammal (idag 12 år). Han har...
Svar
0
· Visningar
1 603
Senast: Safir
·
Övr. Katt Hej! Vi har haft en katt i snart 3 år och skaffade en kattunge för 3-4 dagar sedan. Första dagen fräste och morrade han men höll sig på...
Svar
7
· Visningar
4 192

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka