Katt och akvarium

I

Isidor

Funkar det med katt och akvarium ? Så inte katterna vill hoppa i och jaga fiskarna ?

Sv: Katt och akvarium

Se bara till att ha tillräckligt tjockt täckglas. Katter brukar gilla att ligga på akvariet och lysrampen(varmt och skönt).
Vi hade ett tusen liters utan täckglas, och ja våra katter badade nog ett par gånger :D .

Jag har 4 katter och en KattTV (katterna anser att det är det akvariet är).

Det funkar ganska bra förutom att mitt akvarium är 6-kantigt och även silikonat utvändigt. Det får man hålla koll på för katterna klöser lätt i silikonet och det kan bli läckor.

Har två 54-liters akvarium som Bagheera (4 år) inte bryr sig ett dugg om medans lilla Baloo ( 10 veckor) Är jättenyfiken :D

Har akvarium (rel nyinköpt) och katterna tycker att det är mycket spännande och turas om att hålla koll på fiskarna.

Har "lock" på så dom kan inte ramla i och bada :)

Hittade en bild i datorn på lillkatten när han spanar in fiskarna

CIMG0195.jpg

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
463
Katthälsa Hej! Jag ska ringa vet o fråga också, men vill även fiska lite svar här. Vi har kikat på en kattunge, som visade sig ha ett tångbett...
Svar
13
· Visningar
813
Senast: Mojma
·
Övr. Katt Nästan all kattmat innehållet fisk. I majoriteten av barnböcker/filmer är det fisk som ges till katter. Pekböcker har ofta att man ska...
Svar
8
· Visningar
843
Senast: ufot
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka