Katt med väldigt elektrisk päls?

elfi

Trådstartare
Hej

Det är så att jag har fått tagit över systers innekatt som nu blivit utekatt, hur söt och trevlig katt som helst. Men det finns ett litet problem. Hans päls är väldigt elektrisk så att så fort man ska klappa honom får man världens stötar (ajaj). Finns det nåt man kan göra åt det? Eller är det för att han fått "vinterpäls" för första gången? Ingen utav mina andra katter är såhär elektrisk ju. :eek: Dessutom är katten väldigt kelsjuk och vill gärna bli klappad länge, men ju mer man klappar desto mer stötar får man. Dessutom tycker jag att pälsen ser väldigt "fet" ut, inte alls som på dom andra två herrarna i huset. :crazy:

Är jag knäpp eller ska det vara så, att man får stötar så fort man tar i kattstackaren? :crazy:

Bifogar en liten bild på honom, bara för att han är såå söt :angel:

Sv: Katt med väldigt elektrisk päls?

Vilken charmknutte! :love:

Kan det vara så för katter som med oss människor, att håret/pälsen helt enkelt blir mer elektriskt på vintern? Kanske helt enkelt något man får stå ut med tills det kommer varmare tider...

Vilken charmknutte! :love:

Kan det vara så för katter som med oss människor, att håret/pälsen helt enkelt blir mer elektriskt på vintern? Kanske helt enkelt något man får stå ut med tills det kommer varmare tider...

Ja, visst är han :love:

Jag vet inte alls, men inga av mina andra katter har haft det problemet på vintern :confused: Ajaj, jag får stå ut med stötar ända tills i vår då ;) Katten är jättekelsjuk och kommer gärna fram och ska pussa en på munnen/näsan och "buffla" en på kinden med huvudet - och det gör ont pga stötarna! :crazy:

Min misse har också fått väldigt statisk päls nu under vintern men jag tror att det har minskat lite nu på sista tiden som tur är. Han är innekatt kanske jag ska tillägga.

Jag hade samma problem med min förra katt...
Blev jätte statik i pälsen och han fick stötar på nosen när ja skulle klappa han:crazy:

Provade då det jag använder i mitt eget hår när det blir statiskt.

NATUSAN KIDS BALSAM-SPREY!!! :bow::bow:

han va dock inte så glad för spreyljudet, men det fick han ta:angel:

2 av mina 3 katter får också väldigt statisk päls, alla tre är utekatter. Så det är kanske olika för katter med, alla verkar ju inte få det ;)

Det finns antistat-spray som du kan prova. Jag borstar in det i pälsen på min ena katt ibland när hon är väldigt statisk. Hårstråt blir lättare statiskt om det är väldigt torrt.

Jag hade samma problem med min förra katt...
Blev jätte statik i pälsen och han fick stötar på nosen när ja skulle klappa han:crazy:

Provade då det jag använder i mitt eget hår när det blir statiskt.

NATUSAN KIDS BALSAM-SPREY!!! :bow::bow:

han va dock inte så glad för spreyljudet, men det fick han ta:angel:

Är det verkligen nyttigt för katten att få i sig?

Det finns antistat spray för djur i Zoo butikerna. De är ju framtagna för djur o borde inte vara farligt att få i sig.
Men dur det är med vanlig balsam spray vet jag inte..

kl

Måste bara berätta en sann rolig historia om min katt med statisk päls.
Häromkvällen var han i min brors rum och ville ha sällskap. När han gick runt där så "råkade" han gå emot brorsan datorn vars chassi är av aluminum tydligen.
Tjoff sa det när hans päls gav en stöt till datorchassit och datorn startade om!
Snacka om att brorsan vart förvånad, hihi.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag verkar vara naturligt elektrisk och får stötar av allt möjligt, verkar inte spela någon roll vad jag har på mig eller om jag är...
Svar
6
· Visningar
3 473
Senast: Lampan
·
Katthälsa Hej! Var bortrest 2,5 vecka och min cornish-rex-hona var bortlämnad till ett par som hon varit hos ett par gånger. Hon var där utan sin...
Svar
1
· Visningar
2 098
Senast: Sol
·
Övr. Katt Helt oväntat har jag blivit med katt, en alldeles underbar liten kille på ca 10 veckor (och 700 g vilket väl är ganska lite?), och jag...
2
Svar
26
· Visningar
4 674
Senast: Pazuzu
·
Övr. Katt Ja, en mycket märklig fråga kanske...men varje gång jag rör vid eller klappar katten så får jag stötar från honom...både han och jag...
2
Svar
22
· Visningar
12 818
Senast: Sannec1993
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar