Katt med struma

BIMM

Trådstartare
I nästa vecka ska min kattkille åka till Jönköpings djursjukhus för radiojodbehandling. Någon som gjort detta ? Känns ruggigt att behöva ha honom helt isolerad så länge, hur reagerar en social kisse på att vara helt ensam så länge?
 
Sv: Katt med struma

Jag har gjort det med min gamling, och jag har ju katter som är riktiga plåster och sitter klistrade på människor varje vaken stund.

Han var ganska grinig efter att ha legat på sjukhus, och han som normalt är världens trevligaste katt var inte direkt uppskattad där kan man säga. Isoleringen i hemmet tyckte jag inte var så besvärlig (förutom att jag fick lämna bort min honkatt den tiden eftersom jag bor för trångt för att kunna ha dem isär hemma). Han fick intensiva gos/aktiveringsstunder, och sen är det ju inte direkt farligt för en vuxen människa att tumma en aning på umgängestiderna, sålänge man är supernoga med hygienbitarna.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
419
Senast: Elbe92
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
909
Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
629
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
174
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp