enjoyable
Trådstartare
Jag har ett litet problem med min korthåriga hankatt. Han får en massa småsår överallt, främst vid öronen och på halsen. Jag vet vad det beror på och de uppstår för att han kliar sig så hårt med baktassarna, så hårt att de blir sår. Jag har försökt med att hålla efter med bakklorna så gott de går men inga framsteg. Varit i kontakt med veterinär som säger att de inte är farligt. Fullt frisk i övrigt. Äter och dricker bra och kissar och bajsar normalt. Väldigt energisk katt. Jag har svårt att tro att det är kattkompisen som gjort såren då kompisen är en väldigt försiktig hona.
Med andra ord, jag VET att de är han själv som gör såren, som jag skrev ovan, just för att han kliar sig så hårt med baktassarna!
Jag har försökt själv med allt jag kan komma på för att få det att försvinna men inget hjälper. Såren försvinner vid öronen, kommer tillbaka på halsen, försvinner där och återkommer vid öronen. Jag blir galen! Det har inte varit såhär förut!
Det blev lite flummigt men jag hoppas ni förstår hur jag menar. Om så önskas kan jag fixa fram bilder.
Någon kanske har något mer förslag eller ska jag be herr doktor ta ytterligare en titt på min bäbis?
Med andra ord, jag VET att de är han själv som gör såren, som jag skrev ovan, just för att han kliar sig så hårt med baktassarna!
Jag har försökt själv med allt jag kan komma på för att få det att försvinna men inget hjälper. Såren försvinner vid öronen, kommer tillbaka på halsen, försvinner där och återkommer vid öronen. Jag blir galen! Det har inte varit såhär förut!
Det blev lite flummigt men jag hoppas ni förstår hur jag menar. Om så önskas kan jag fixa fram bilder.
Någon kanske har något mer förslag eller ska jag be herr doktor ta ytterligare en titt på min bäbis?
Senast ändrad: