Katt med mask trots avmaskning!

Mjuff

Trådstartare
Vår kisse fick mask (vita maskar ca 1 cm). Jag avmaskade henne med Banminth två gånger som rekommenderat vid konstaterad mask.
Tyckte sedan att jag inte såg några maskar längre, och trodde det var fixat. Men nu bara drygt en månad senare såg jag en mask på henne igen! :crazy:

Ska jag maska med något annat preparat?

Hon har en kull med kattungar som är 3 v, så det måste vara ett medel man kan ge digivande katter.

Och ang kattungarna... När ska jag maska dem och med vilket medel?

Sv: Katt med mask trots avmaskning!

Är maskarna bara en cm långa så låter det som att det är bandmaskar, och Banminth dödar inte bandmask utan bara spolmaskar.

Sv: Katt med mask trots avmaskning!

Avmaska hela högen nu med Flubenol (tar spolmask och bandmask). Går bra att ge till kattungar och kattmammor.

Liknande trådar

Katthälsa För att göra en lång historia kort blev jag jourhem åt en honkatt akut. Den hade levt ett hårt liv. Jag frågade flera gånger om det...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 056
Senast: Emine
·
Katthälsa Hej Min kära katt som just fyllt 11 började uppvisa tecken på att ha ont för en månad sedan. Hon har varit som en kattunge hela livet...
2
Svar
32
· Visningar
5 396
Senast: kratbran
·
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 225
Senast: hoppsann
·
Katthälsa Mina tre huskatter och jag ska förhoppningsvis på nya äventyr tillsammans, då jag kommit in på en utbildning i England till hösten. Igår...
Svar
16
· Visningar
5 523
Senast: Millz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama