Katt med epilepsi

S

StarNate

Någon som vet någonting om detta??

Brukar medicinering funka?
Lider de av att ha epilepsi, är det bäst att avliva om det är en gammal katt?
Vad ska man göra när de får anfall? hålla fast? klappa lugnt eller bara låta den va?

Stackars min lilla pisse :cry:

Sv: Katt med epilepsi

Oj, var det det som var fel med din katt? För visst var det du som skrev om att din katt var sjuk?

Har ingen erfarenhet av kattar, men min mormor hade en gammal tax som fick epilepsi. Hon fick medicin och vad jag minns så fungerade den bra.

ja..det var jag...epilepsi var det.

ser ju skitäckligt ut när det händer..så då tänker man ju att han måste lida jättemycket..men det ser nog ganska äckligt ut när människor får sånna anfall oxå..men dom avlivar man ju inte för det.

ska försöka få tid till vet.i veckan för att se vad dom säger.

Tråkigt det där med din katt men lite fel forum... :angel:

jag har skrivit i katt-forumet här oxå..men det var inte så många som svarade där..så därför skrev jag här oxå.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
598
Senast: Asko
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
869
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
574
Senast: MJLee
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
555
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.