Katt med "dräggelanfall"?

Aliide

Trådstartare
Precis nyss hände något väldigt märkligt. Min ena katt ligger och vilar i soffan. Helt plötsligt flyger han upp och börjar smacka något fruktansvärt. Och i samband kommer det massa skummigt saliv. Han verkade lite stressad och det såg ut som att han försökte få ut något ur munnen eller liknande.

Lyckades fånga honom, klappade och torkade bort allt dräggel. Efter en stund lugnade han ner sig (några få minuter) och jag tror att jag avstyrde mycket genom att ta fram blötmat. Han åt och nu verkar det borta?

Vad är detta? :crazy:
 
Sv: Katt med "dräggelanfall"?

Jag tror att han fått nåt illasmakade i munnen och tillfälligt illamående. Är förmodligen inget farligt men man har lite extra koll på katten ett tag framöver.
 
Sv: Katt med "dräggelanfall"?

Han kanske fick en sur uppstötning eller drömde att han fick något äckligt i munnen.
 
Sv: Katt med "dräggelanfall"?

Nu pratar jag om mycket saliv. Såpass mycket att två kökshanddukar är genomsura och i tvätten..
 
Sv: Katt med "dräggelanfall"?

Skulle tro att kissen var illamående av någon anledning, eller fått nåt äckligt i munnen. Min ena katt dregglar floder när hon mår illa eller om nåt smakar äckligt.
 
Sv: Katt med "dräggelanfall"?

Så där gör min Jason när jag försöker avmaska med tabletter... Han gör även så när han luktar på morötter. Gjorde även så en gång på utställning pga Feliway spray. Enligt hans pappas ägare gör de så när de luktar eller äter på något de tycker är äckligt (precis som flera ovanför skriver), Jasons pappa gör så när hans matte hackar lök.
Måste dock säga att det är jävligt obehagligt när det händer. Feliwaysprayen var första gången för Jason och jag var helt övertygad om att han skulle dö på kuppen.
 

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 194
Senast: Marvin
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 336
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 392
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 270
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp