Sv: Katt med diarré
Varför klagar du på Bison när din enda orsak att skriva här är att gnälla?
Jag reagerade också starkt på att TS skriver att katten haft diaree sedan den skaffades - från och till - och att de avmaskat, bytt foder många gånger men ändå inte kommit tillrätta med problemet!
En kattunge som växer behöver alla näringsämnen, spårämnen, mineraler och vitaminer som finns i ett bra foder. Om katten då konstant/upprepade gånger har diaree så finns risken alltid att vissa brister uppkommer!
Dessa brister behöver INTE synas på en gång, utan kan utvecklas över tid.
Att då avvakta, avvakta, avvakta från augusti till februari känns - för mej - VÄLDIGT oansvarigt!
Ett snabbt samtal till veterinären, byte till ett dietfoder och/eller eventuellt en penicilinkur hade kunnat räcka för att denna katt skulle slippa det lidande som en orolig/rubbad mag-tarm-flora skapar och som den nu fått utstå i nästan ett halvt år!
Ingen anklagar någon för att vara Idiot, men om man skriver på ett allmänt forum så måste man ju förvänta sej att få olika svar! Eller?
Vi kan ändra scenario:
Min katt har varit halt från och till sedan i augusti.
Den stöder på benet ibland, men inte ibland. Jag har provat att linda benet och har även masserat det men det verkar inte spela någon roll.
Den äter och är pigg och glad i övrigt!
Bör jag gå till veterinären?
/Swat