matildadahlgren

Trådstartare
I fredags hämtade vi hem min kattunge Pancakes som blev 12 veckor i torsdags. Vi har torrfoder framme hela tiden och just nu ger vi honom lite blötfoder på morgonen och kvällen. Men ska han äta det två ggr om dagen? Eller ska han äta det oftare eller mer sällan? :) och ska han få en viss mängd?
 
Sv: Katt mat.

Blötmat är ju bättre än torrfoder så jag skulle ge blötmat främst, 2-3 gånger om dagen kanske? Det står väl rekommenderad mängd på påsen? Utgå ifrån det och ge mer/mindre beroende på vad som funkar för katten.
 
Sv: Katt mat.

Vi har fri tillgång på två till tre olika torrfoder sorter. Två vattenfontäner igång och så får de ca 30 gram blötmat var morgon och kväll.
 
Sv: Katt mat.

Kattungar ska ha fri tillgång på typ allt.
Så jag skulle ge fri tillgång på blötmaten och portionera torrfodret. Så håller jag på att göra nu med mina. Malla tror jag är ute efter att svälta ihjäl henne, men hon lär sig snart :p
 

Liknande trådar

Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 137
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
411
Senast: Elbe92
·
Övr. Katt Nu blev jag plötsligt med kattungar, och måste ut och köpa mat till dem. Min gamla katt hade allergiproblem och kunde bara äta...
Svar
2
· Visningar
577
Senast: JohannaB
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 190
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp