Katt i träd

Estivuz

Trådstartare
Japp. Nu har min kisse klättrat upp i ett träd o klättrar högre o högre.
VAd är er erfarenhet? Kommer de ner av sig själv eller ska jag ringa brandkåren imorgon?
Herregud. Jag har alltid tänkt att katter är smarta djur, men nu börjar jag sakta tvivla.

Sv: Katt i träd

Brandkåren kostar nog en hel del om man tar ut dem och frågan är om de är villiga att rycka ut innan det blir kris.
Hur högt upp befinner han sig?

Ingen aning, det är mörkt och jag ser inte. Han har tydligen klättrat högre och högre enligt mina föräldrar. Går ej att nå med stege :(

Jag har två katter, en liten kattunge och en vuxen katt. Kattungen klättrade ganska högt upp i ett träd för några dagar sen så det blev stegen (inte brandkåren). Men mest för att det inte känns bra att lämna ungen ute ensam.

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att en katt stannar i ett träd så länge så de svälter ihjäl. Men mattar och hussar är väldigt lättmanipulerade så det är lätt att få dem att hämta stegen och möta en halvvägs så man får lite hjälp nerför ;) Brandkåren skulle jag nog däremot inte ringa, då hade hellre katten fått svälta ett tag. Man lär dem ju väldigt lätt att de får hjälp om man börjar klättra efter dem. *elak matte*

Det är inte alltid katter kan klättra ner, särskilt lite yngre, så man kan behöva klättra upp och hämta ner dom. Det har jag varit med om flera gånger. Både katter som blivit skrämda upp i träd och yngre som inte riktigt lärt sig hur man tar sig ner. Men låt den sitta en dag eller så innan du hjälper den ner.

Brandkåren verkar ha lite olika regler från plats till plats. På en del ställen hjälper dom katter ner i städer om dom inte har något annat viktigare för sig. Så ring och fråga om inte kisse har kommit ner.

Åh nu är han nere! Gud så skönt, bara han lär sig att inte klättra sådär högt nästa gång. Han är bara ett halvår och har inte varit ute så mycket ännu.

Liknande trådar

Övr. Katt Katten kom med en liten klösmöbel. Hon använder faktiskt den för att klösa klorna på, men hon utnyttjar inte den särskilt mycket, jag...
Svar
19
· Visningar
698
Senast: Bison
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna...
Svar
18
· Visningar
522
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
367
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka