Katt återvände hem..

Yttik

Trådstartare
Min fläckiga katt försvann med första snön i slutet av november. Jag anmälde efter någon vecka till polisen. Annonserade på blocket och höll koll ifall någon hittat en katt. Sakta började man inse att hon inte kommer hem :(

Men idag när barnen skulle iväg så kom hon. Min lilla fläckis!! Men hon är riktigt tjock. Hon KAN inte vara på smällen då hon är kastrerad. Så antar hon levt på råttor osv. Bör man tänka på något? Hon fick vaccination i samband med kastrering för snart ett år sen. Bör man ge någon vaccination, avmaska?

Råd tack :)
 
Sv: Katt återvände hem..

Låter mer som hon blivit matad på annat håll. Men avmaska är väl en bra ide.
 
Sv: Katt återvände hem..

Kul, hör det till vanligheterna att en massa bortsprungna katter kommer hem till jul? Tänker att det nyligt var en liknande tråd uppe :idea:

Härligt hursom!

Tips kan vara att sätta ett halsband på med en liten lapp där det står var hon bor samt att hon verkar skaffat sig ett andra hem. Så om hon försvinner igen så kan den "nya" familjen höra av sig :idea:
 
Sv: Katt återvände hem..

Vi har försökt halsband på dem. De får av sig dem :( Tror de avverkat 10 tal detta år.

Får tatuera in adressen på ryggen ;)
 
Sv: Katt återvände hem..

På tal om att komma hem till jul, vi hade en stallkatt som kom hem i januari en gång, då hade hon varit borta sedan september/oktober. Gissar att hon hoppat in i en av lastbilarna som brukade stå på gården och sedan fick traska hem från vart hon nu hamnade. Hon var väldigt sliten, men mycket uppskattad när hon äntligen hittat hem igen :love:
 
Sv: Katt återvände hem..

Åh underbart :love:

Ja jag är så glad hon är hemma fast hon ligger och trycker under soffan just nu..
 
Sv: Katt återvände hem..

Min fläckis som ju tillbaka efter 6 månader (förra fredagen)
Jag har inte gjort något annat än serverat god mat och mycket gos
 
Sv: Katt återvände hem..

Vad härligt att hon kom hem välbehållen :)

En av mina honkatter (kastrerad) försvinner också med jämna mellanrum. De första gångerna bara några dagar, som vid nästa försvinnande blev veckor och när hon förra hösten var borta i över 4 månader trodde jag hon var försvunnen för alltid :( Men en dag i november satt hon på trappen! Någon måste mata henne för hon är aldrig supertunn när hon kommer tillbaka.

Det första jag gör när hon kommer hem är kollar efter fästingar och avmaskar! Sen brukar hon äta tills hon ser ut som en boll och så sover hon i ett par dygn :D
 
Sv: Katt återvände hem..

Usch hon vill bara gå ut :( Vill fan inte släppa ut henne igen ju.. *rädd förlora henne igen*
 
Sv: Katt återvände hem..

Muta henne med något extra gott så kanske hon lugnar sig lite.


Kl

En av mina stallkatter som också bor någon annanstans i bland kom också hem lagom till jul. Jag trodde att hon hade frusit ihjäl så kallt som vi har haft det men en dag var hon helt plötsligt tillbaka :love: Hon brukar hålla sig hemma på vintrarna och definitivt när det blir minusgrader och snö men på somrarna är hon borta i några veckor i streck.
Hon måste ha någon annan familj för hon är aldrig mager när hon kommer hem men jag vill ju helst att hon håller sig här hemma så att jag kan ha koll på henne.
 

Liknande trådar

C
Övr. Katt Våra två älsklingar är ju "huskatter" kort och gott - och helt underbara. Men jag funderar ändå litegrann... Vad som kan finnas i... Om...
2
Svar
22
· Visningar
7 688
Senast: Heulwen
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 307
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp