ylba
Trådstartare
Min pojkvän delar en trea med två kompisar, nu ska en av dem flytta och en annan ska flytta in. Inflyttningen har en katt, en synnerligen söt och trevlig sort. Problemet är att jag blir mer och mer allergisk mot katt för varje år, och ser det här lite som ett problem. Eftersom det är en lägenhet med män mellan 25-30 så är det inte kanske alltid tokstädat.
Har ni några tips för att handskas med håren som lär uppstå? Katten är ju inte lika lättstyrd som en hund, och lägger sig lite där den gitter, inklusive i soffan. Att ha en kattfilt i soffan som man sedan flyttar undan och krav på dammsugning ofta, är det rimligt? Jag är inte jätteallergisk och lär klara mig på tabletter (tror jag), men jag vill ju inte sluta vara hos honom, hans soffa är mycket bekvämare än min.
Konstruktiva tips på hantering av katt(hår) önskas.
Har ni några tips för att handskas med håren som lär uppstå? Katten är ju inte lika lättstyrd som en hund, och lägger sig lite där den gitter, inklusive i soffan. Att ha en kattfilt i soffan som man sedan flyttar undan och krav på dammsugning ofta, är det rimligt? Jag är inte jätteallergisk och lär klara mig på tabletter (tror jag), men jag vill ju inte sluta vara hos honom, hans soffa är mycket bekvämare än min.
Konstruktiva tips på hantering av katt(hår) önskas.