Katla är sjuk!

snurpe

Trådstartare
:( :( :(

Kom hem i förmiddags från gårdagens kräftskiva och finner min Katla-skatt dålig :cry:

Hon bara kräks och kräks... sedan klockan 13 har hon kräkts mellan 10 och 15 gånger :cry: Jag hittade även torkade spyor i olika rum så tydligen har hon börjat må dåligt redan när vi var borta...

Ringde jourvet på Strömsholm som sa att vi skulle avvakta så länge hon har ett gott allmäntillstånd. Hon ser relativt pigg och vaken ut, men är matt i kroppen och ligger bara och vilar. Fortsätter hon kräkas åker vi till vår vanliga veterinär i morgon bitti.

Nyss var hon och drack lite vatten; 2 minuter senare spydde hon upp allt i vår säng :(

Mår så dåligt över att se henne såhär; det märks att hon är matt varje gång hon får sådana attacker :( Stackars min lilla skatt... hoppas hon snart blir bra igen...

/snurpe

bild_4.jpg

Sv: Katla är sjuk!

Stackar'n :(

Har ni tagit undan maten? Om hon inte får någon mat borde hon sluta kräkas inom 24 timmar. Sedan är köttfärs med morotspure och äggula eller bara kokt fisk snäll mat att börja med.

Förhoppningsvis är det inget allvarligt. Håller alla tummar och tassar här.
Sätt henne på dieten som Sol säger, eller kokt fisk och potatis i 3 dagar för att rensa ur magen. Sen börjar du blanda in den vanliga maten igen sakta sakta för att se om det slutar. Ibland behöver man nollställa och börja om.

Tack för råden allihopa!

Hon måste fått i sig något olämpligt för dagen efter slutade hon kräkas och hon verkar pigg igen :banana:

/snurpe

Vilken tur.
Min gammelkisse blev riktigt dålig och kräktes, när jag tog honom till vet. konstaterade dem magkatarr.

Hoppas att det fortsätter vara bra med Katla, så det inte är något allvarligt i alla fall..

:smirk:

Liknande trådar

G
Hundhälsa Min hund är en chihuahuatik på 11 år. Hon har aldrig tidigare haft några sjukdomar eller varit speciellt sjuk. I tisdags började hon...
Svar
8
· Visningar
1 558
Senast: granebo
·
Övr. Katt Först, ja, vi har varit i kontakt med veterinär via telefon under dagen.... De sa att det inte lät så akut att vi behöver åka på jouren... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
39 051
Senast: Prosit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka