Kastrerings fråga

C

citra

Nu har min lillpojk blivit kastrerad och han är nog inte så förtjust i matte som körde i väg honom ;) Ingreppet gick bra men han är givetvis väldigt vinglig och "full" nu. Har spytt 4 ggr sen vi kom hem.

Har dock en fråga jag glömde ta upp med vetrinären. När det är matdags, dvs absolut tidigast sent ikväll, ska han då ha torrfoder eller blötfoder? Normalt sett har de ju fri tillgång till torrfoder och får lite blötfoder 2 ggr/dag men det känns ju inte riktigt akutellt...

Sv: Kastrerings fråga

Ge mat när han är helt vaken. Spelar ingen större roll vad du ger. Han tycker säkert det är godare med blötfoder. :)

Sv: Kastrerings fråga

Ja, han får ju givetvis ingen mat när han inte är helt bra, känns ju inte bra att gå emot vetrinärens råd :idea:
Och ja, blötfoder är kanske mest poppis :)

Liknande trådar

Katthälsa Har en fin äldre herre som fyller 11 år i vår. Han har levt med mig de senaste 10 åren och är min absoluta (s)katt. Därmed är jag mycket...
Svar
6
· Visningar
1 738
Senast: mackan
·
Övr. Katt idag har min stora fröken spytt sammanlagt fyra gånger, igår en gång. de senaste tre gångerna var nyligen, då hon först spydde upp en...
Svar
4
· Visningar
3 437
Senast: TinyWiny
·
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 774
Senast: Elina8
·
C
Övr. Katt Jag flyttar om en vecka, och när vi bott in oss lite så ska vi äntligen få en katt av en kompis. Först var det inga alternativ, vi...
Svar
5
· Visningar
2 184
Senast: fia0
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama