Kastrering av shettis

K

KennelDragonora

Hej

Någon som kan svara på ca vad en kastration av shettishingst kan gå på ?

Tacksam för svar

Sv: Kastrering av shettis

Samma som för en stor häst, så det beror på var, hur och av vem. I bästa fall hemma och med en billig veterinär runt tusenlappen (troligen då utan kvitto) till vid en liggande kastration på klinik runt 4 - 5 000. Är det sedan så att hästen är klapphingst så kan det gå på mer 10 000.

Säger som Masse, varierar otroligt i pris bereonde på veterinär och hur det ser ut (klapphingst är dyrt!). Ring den veterinär eller klinik du tänker använda och hör med dem.

Vi kastrerade våran shettis för 2 år sedan och det kostade 3500 kr på en atg klinik. De ville inte göra det ståendes för att han är så liten (83cm) så det blev liggande operation. Allt gick bra med han och inga komplikationer.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 374
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 984
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka