Kastrering av honkatt

G

Generalen

Vad har det kostat för er?

Nu ska vår kära lilla ragdoll-gumma kastreras. Bokat tid till den 27:e, men glömde fråga vad det skulle kosta. :D

Sv: Kastrering av honkatt

Det kostade 700 kr för mig att kastrera huskatthonan för några år sedan, men idag man får nog räkna med runt 1000 kr. Plus minus någon hundring.

Vi betalade 800 för ett år sen, men det beror nog lite på hos vilken vetrinär man gör det. Det brukar skilja någon hundralapp ibland. Du får nog räkna med att betala mellan 800-1000 kr. Lycka till med katten! //Marre

Det beror på var man gör det.
Jag kastrerade en honkatt för 700 kr medans min svägerska betalade 1500 kr.

Det korrektaste svaret får du om du lyfter på telefonluren och ringer veterinären som ska göra ingreppet :idea:

Det är en smådjursklinik och jag fick sitta i telefonkö för att boka tiden ;) vi hade ändå tänkt oss runt 1500 men för att få lite mer precist så blev det smidigare med en tråd än att sitta i telefonkö igen :p.

Jag kommer inte riktigt ihåg då våran ragdoll kastrerades innan leverans. mellan 7-900 har jag för mig, men vi gav uppfödaren tusen jämnt. Detta var i stockholm. Ragdollhona det också.

Liten uppdatering...

Kisse är nu inlämnad, ska hämtas igen kl 14.00. Kastreringen går på 890:- och sen tillkommer det ca 200:- för att jag ville ta bort lite tandsten. :)

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
186
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
652
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
29
· Visningar
1 934
Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka