Kastrering av hingst 2006

I

Izisen

Hej!
Jag har nämligen sett en hingst till salu :)
Vrål söt. Men han är hingst :smirk:
Hur mycket kostar det att kastrera och hur många år tar det ungefär för hästen att bli som ett snällt valack?

Sv: Kastrering av hingst 2006

Läste rubriken igen... ;) Född -06?

Haha det beror på, min valack är som en hingst fortfarande och han är 7.
Hoppade upp och försökte betäcka mitt brunstiga sto i morse :) :crazy:

Senast ändrad:

Är han född 06 och du kastrerar honom i vår så blir han en snäll valack på ca tre veckor. Fast en så liten brukar inte ens ha börjat få hingst beteende.
Jag kastrerade min när han va 13 månader och han går så fint med stona utan problem. Det kostade ungefär 3000:- att kastrera honom och vi gjorde det hemma.

Låter ju kanonbra! :)
3000 var inte farligt! :idea:

Kastrerade min unghingst när han var 2,5 år. Det kostade 2000:-. Han har varit snäll hela tiden, både innan och efter.

Hej!
Jag har nämligen sett en hingst till salu :)
Vrål söt. Men han är hingst :smirk:
Hur mycket kostar det att kastrera och hur många år tar det ungefär för hästen att bli som ett snällt valack?

Har själv en hingst född -06. Tycker inte att du ska behöva kastrera honom förrän till hösten. (Om du köper honom) Om jag vore du skulle jag isåfall skicka iväg honom på hingstbete i sommar och kastrera till hösten. :)
Än har han säkert inga hingstbeteende. Tycker att dom växer till sig bättre om dom får vara hingstar ett tag.

Kasterade min när han var 3 år, veterinären gjorde de hemma hos oss tog 2000kr . Min var riktigt galen som hingst men det beteendet försvann på 1 månad.

Min blev kastrerad när han var 6 år, & han är åtta nu. Kan fortfarande muppa lite mot ston, men annars ingenting.
'Tränarens' en häst kastrerades i Januari -06 & släpptes ut i vallackflocken i Mars, men då var han fortfarande lite hingstig, eller ganska mkt rättare sagt :angel:
Men jag tror att han börja gå med vallackar typ i somras, Juni - Augusti & då var det inga problem.

Kastrerade min på alla hjärtans dag i fjol :o

Tror inte det kostade mer än 1400... men vi fick kanske mängdrabbat för vi var många som gjorde det samtidigt. 6-7 stycken kanske. Gjorde det på stall och det funkade bra.

Min är född -04 så han var ju nästan två då men han var supercool och hade inte riktigt fattat det där med ston. Vilket känns bra, tråkigt när valacker hoppar på stona... :cool:

En tjej i mitt stall kastrerade sin hingst när han var 2 år och dte tog bara 2 månader typ..
Jag tror att hon sa att det kostade 1000 eller 1500? Men hon tyckte själv att det inte var så farligt pris.

Kastrerade för 1500 kr i går inkl moms och resa.

Min fyråring kastrerades för 3 veckor sedan, han ser numera ut som vilken annan valack som helst, men det finns inga ston i stallet så om hans hingstbeteende är borta vet vi inte.

Har inte träffat honom sedan han vart valack.. :angel:

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
722
Senast: Squie
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 773
Hästvård Vi har en hingst som är 6 år gammal som är extremt elak mot vår valack. Av den anledningen kan dom inte gå tillsammans. Vår tanke är...
Svar
4
· Visningar
1 051
Senast: Freazer
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 385

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka