Kastrerat min honkatt!! Infektion?

Kattenshälsa

Trådstartare
Hej,
Min honkatt kastrerades i tisdags, åkte till veterinären i fredags då jag tyckte såret såg rött ut, men de tyckte det såg fint ut. Hon har haft tratt på sig hela tiden, förutom de gånger vi har haft uppsikt på henne så hon har kunnat tvätta sig.
Igår upptäckte jag en liten tråd bit som stack ut längst ner på såret, kom även lite var därifrån. Idag, söndag så såg allt fint ut på morgonen men nu på kvällen så upplever jag att såret är mer öppet i nedre delen av såret, är det normalt? vad tycker ni? Ser det infekterat ut? Första gången jag kastrerar en katt därav mina funderingar. Tacksam för alla tips!
(nedre delen är högst upp på bilden)
IMG_20181104_200128.webp

Liknande trådar

Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
645
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 063
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 709
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar