Kastrerad honkatt

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Sweetaah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 962
S

Sweetaah

Jag har precis kastrerat min honkatt på sex månader( eller ja för en vecka sen) och igår såg jag att såret var lite svullet men inte rött. blev ändå orolig. :crazy: Hon mår bra för övrigt... tänkte höra om nån annan vet om det är normalt? Ska ta bort stygnen på lördag..

Sv: Kastrerad honkatt

är såret torrt o fint så tror jag inte du behöver oroa dig för svullnaden,annars kan du jo ringa veterinären o höra vad han/hon tycker.

när min hona vart kastrerad sade sköterskan att det var vanligt att det blev en bulle på sidan av såret men det var OK, så länge katten var i bra form för övrigt var det inga problem
Min hona var utan tratt och slickade lite på såret och drog i ståltråden och det hade läkt jättefint

Samma för min lilla tjej, hon såg ut som om hon hade ett ägg innanför stygnen men veterinären sa att det var ok så länge det inte vätskade eller varade, rekomenderar tratt dock!

Exakt som på min lilla kisse som blev kastrerad i fredags. Ska ta stygnen på måndag. Hon har en bulle på ena sidan, ganska hård, men stygnen ser jätterena och fina ut. Det kliar nog, för när jag pillar så slänger hon sig på rygg o myser. Däremot så "löper" hon....... skriker som en löphona. Så jag pratade med veterinären som sa att hon har problem med hormonerna... eftersom hon är 6 år, så har hon ju haft löp så länge... så upp till en månad skulle vi kunna få stå ut......:eek:
Så nu sitter jag med en klimakteriekisse...... och öronproppar.......

Prosit skrev:
Exakt som på min lilla kisse som blev kastrerad i fredags. Ska ta stygnen på måndag.

du behövde ju inte ens vänta en vecka!? vilken skillnda det är överallt. vissa behöver inte ens ha tratten :confused:

och jag har nog gått på en nit för jag har tydligen gett ett stort överpris... 1000:- :mad:

Jag betalade 750 kr för kastreringen, men det är väldigt olika på olika veterinärer bara här i stan.
Min kisse har ingen tratt. Min vet. tycker synd om katter med tratt, så han sydde med ståltråd, och den är tydligen obehaglig nog att ha i käften, för hon har inte varit på såret så mycket alls. Skulle hon börja bita i stygnen så sa han att jag ska klippa av en tröjärm och göra hål för benen och trä på henne i stället för att sätta på tratt.

Hon kastrerades i fredags, förra veckan alltså, en vecka sen idag. Och ska ta stygnen på måndag nästa vecka.

Liknande trådar

Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han... 2
Svar
20
· Visningar
1 387
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 059
Katthälsa Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut...
Svar
0
· Visningar
685
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka