mackan
Trådstartare
Har kastrerat min lilla honkatt med flanksnitt i måndags kväll. Allt gick jättebra och såret syns knappt ens, hon behöver ingen tratt, så det är jätteskönt. Nu till min fråga: Är det normalt att de har "känningar" av ingreppet ngra dagar och hur länge ungefär? Hon är vänlig och social och går inte och gömmer sig, men lite lågmäld, och hon haltar/rör sig stelt på den sidan där såret är. Är detta normalt? Enligt veterinären skulle hon inte ha några "men" av kastereringen, men veterinären är en luttrad herre som varit veterinär i typ 40 år, så jag undrar om han kanske fick det att låta mer än det är, dvs på honom lät det som katten skulle skutta fram dagen efter : ).
Hon äter och dricker och går på lådan, hoppar upp i soffan osv, men är som sagt, väldigt lågmäld och sen det där haltandet/stelheten när hon går. Man blir såklart bekymrad och orolig som matte.
Hon äter och dricker och går på lådan, hoppar upp i soffan osv, men är som sagt, väldigt lågmäld och sen det där haltandet/stelheten när hon går. Man blir såklart bekymrad och orolig som matte.