Kastrerad honkatt låter som om hon löper!

A

annkristina

Jag kastrerade mina katter i höstas, den äldsta var då 6 år men hon låter ibland fortfarande som en "marskatt" samtidigt som hon bär omkring på någon strumpa eller vante. Är det någon som har en aning om varför hon gör det.

Precis innan kastreringen upptäcktes det att hon hade små tumörer vid bröstvårterna, kan det vara dom som spökar? Den första veterinären som undersökte henne en månad innan kastreringen upptäckte inte dessa tumörer utan jag gjorde det själv några veckor efter besöket. Nästa veterinär sa att det var tumörer och att de kunde om man hade tur avstanna i tillväxten och eventuellt även minska efter en kastrering. Själv när jag känner på katten mellan varven så tycker jag att de har avstannat i växten iallafall.

Det ser ganska sött ut när hon släpar omkring på en strumpa i munnen och mjauar samtidigt.

MVH Ann

Sv: Kastrerad honkatt låter som om hon löper!

Jag har hört på vetrinärgrejjen på P4 att de kan forsätta bete sig som de löper om de inte får med "allt ut" när de kastrerar.
Var en gammal tant som ringde in och frågade.

Sv: Kastrerad honkatt låter som om hon löper!

Misstänkte kanske det, det är ju inte det allra värsta ljudet som hon åstadkommer och inte lika mycket heller så det går väl att stå ut med detta fenomen.

Men jag undrar varför hon släpar på en massa stickade saker, för i veckan hade hon visst släpat på en hel stickad tröja, måste sätt väldigt roligt ut.

MVH Ann

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Söker lite tankar och input kring situationen som uppstått här hemma. Min syster och man (och i praktiken även jag eftersom jag bor...
Svar
6
· Visningar
1 331
Senast: Dandylinn
·
Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir...
2
Svar
25
· Visningar
4 438
Senast: Mahonia
·
F
Övr. Katt Vi har sedan tidigare fem katter, 7, 9, 12, 13 och 18 år gamla, alla vaccinerade, kastrerade, försäkrade osv. De går ut som de vill...
Svar
13
· Visningar
2 316
O
Katthälsa Hej! Jag har en 1-årig honkatt som kastrerades för ungefär en månad sedan. I tisdags när jag kom hem efter att ha varit borta i nästan...
Svar
2
· Visningar
2 649
Senast: Orbizon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama