Jarrah
Trådstartare
Jag har två kastrerade hankatter på 2,5 resp 8,5 år och en liten honkattunge på ca 4 månader. Vi har kattlucka och nu har hankatterna, framförallt den yngre, börjat ta in möss som de ger till kattungen. I början när hon kom var de arga på henne och hon fick inte komma i närheten av deras byten, men nu släpper de ner dem framför henne och sätter sig och tittar på hennes lek precis som honkatter gör med sina ungar.
Det är väldigt gulligt, även om jag inte gillar att få in dessa byten i huset. Är det vanligt att hankatter uppfostrar och lär kattungar? Den gamle gjorde inte så med den yngre hanen, men de verkar väldigt svaga för den här lilla tjejen. De både leker med henne och hon får sova tätt ihop med båda, vilket de inte gör med varandra.
Det är väldigt gulligt, även om jag inte gillar att få in dessa byten i huset. Är det vanligt att hankatter uppfostrar och lär kattungar? Den gamle gjorde inte så med den yngre hanen, men de verkar väldigt svaga för den här lilla tjejen. De både leker med henne och hon får sova tätt ihop med båda, vilket de inte gör med varandra.