Kastrera??

Sv: Kastrera??

Från 12 veckors ålder. Hanarna i denna kull kommer vara runt 15-16 veckor när de kastreras.

Jag har ju främst avelskatter och de kastreras så fort de är färdiga i aveln.

Runt 6 månader är normalt för båda könen. Man behöver inte vänta på tecken på att dom är könsmogna. Kostand är väl runt 600 för hane och runt 800-1000:- för hona. Men det är bäst att du frågar din veterinär, det skiljer flera hundra på olika veterinärer och på olika ställen i landet.

Tillägg: Sol skriver 12 veckor, det är ganska nytt i Sverige och inte många veterinärer som vågar göra det än.

Vid ca 6 månaders ålder. Hos min veterinär kostar det 400 för hane och 550 för hona. De brukar ha en kastreringskampanj varje år i mars och november, då det är billigare

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
667
Övr. Katt Vi funderar på kattungeköp… Hur är det egentligen med skillnader temperamentsmässigt med hane respektive hona? Den kommer kastreras...
Svar
17
· Visningar
878
Senast: Caoimhe
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
589
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mysig/romantisk restaurang i Stockholm
  • Black Friday
  • Avstå jobbresor

Hund, Katt, Andra Djur