Kastrera marsvin tidigast?

paradiset

Trådstartare
Från vilken mån kan man tidigast kastrera marsvin? Kulorna är ju nere iallafall från v 8 men sedan blir de ju större såklart för att stanna vid 3-4 mån vad jag märkt?

Sv: Kastrera marsvin tidigast?

Varför vill du kastrera??
Man brukar inte rekommendera att kastrera marsvin, de tål inte att sövas så bra (de är för små) och deras kroppar är väldigt nära marken = stor infektionsrisk.
Det är väldigt sällan man kastrerar hanarna. Nu gick i och för sig mina hanar i avel så de fick ju sitt sällskap då och då.
(Har fött upp marsvin under flera år, fast nu ligger det på hyllan.)

Sv: Kastrera marsvin tidigast?

För att jag vill behålla 2 hanar och får jag ej sålt pappan kastreras en för att gå med mamma och halvsyster och mammans kompis. Jag vill ha en stor grupp i en stor bur istället för 3 burar utspridda i lägenheten. Får jag sålt pappan kastrerar jag båda. Vet många det gått bra för men ja man får hålla koll på infektionsrisken mer än på tex kaniner.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: animalasia
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 464
Senast: Jeps
·
Katthälsa När jag googlar står det att man kan/bör kastrera hankatter redan vid 4 månaders ålder? Det låter VÄLDIGT tidigt, de växer ju mycket...
2
Svar
24
· Visningar
2 260
Senast: JohannaB
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
621
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama