Kartor över ridleder.

Myy

Trådstartare
Hejsan!

Har tänkt mig minst en långritt i sommar. Är väldigt nyfiken på dessa s.k. ridleder. Var kan jag hitta kartor över dessa leder?
Vet att det bl.a. skall finnas en helt nyöppnad ridled i västmanland, i närheten av Västerås, tror jag. Är väldigt nyfiken på den leden.

Ni som har prövat olika ridleder, hur tog du dig till ridledens utgångspunkt? Hästtransport? Var gjorde du i så fall av transporten och bilen? Red du/ni dit? Var hittade ni i så fall bra kartor med vägar som ledde till ridleden?

Många frågor, hoppas på i alla fall något svar.

Sv: Kartor över ridleder.

Jag har kollat upp ridleder i mina trakter (Västra Götaland)
Hör med turistbyrån.

Ofta finns det övernattningsställen som erbjuder sej att köra bilen och transporten till platsen du tänkt dej att avsluta ridturen på.

Vad hittade du för något? Jag har nämligen fuderingar på att ge mig ut på äventyr med hästen och bor i Västra Götaland

Här i norra Österlen finns det här alternativet:
Hö&Hage

Klicka på "Paket" och sedan Hö och Hage. Där kan du börja var du vill och ställa hästsläpet, när du är framme kan man komma överens om att få skjuts för att hämta släpet.

Rolle på Österlen
Islandshästar på Lösdrift

Senast ändrad:

Var bor du?
Skicka PM om du inte vill berätta det här.

Ridled genom Halland finns ju medsina höbönder. Det är inte så långt från Västra Götaland. Kolla in www.ridledhalland.se.
Jag har bra koll på den norra delen så pm:a mig om du vill veta mer. Har även lite alternativa vägar för att slippa asfalt.

Hej! (har även svarat i den andra tråden om ridleder)
Se Svenska Islandshästförundets hemsida, under Fritid, sedan "ridleder". www.icelandichorse.se
Där hittar du en lista på ridleder i Sverige som vi känner till (fler kommer allt eftersom). Ofta beställer man en karta när man har kontakt med den ridled man valt, och utifrån den beställer man sedan sina övernattningsställen mm.

Vänliga hälsningar!/Eva S

Hej. Toriryttaren..Jag bor oxå i Västragötaland i göteborg.. vet du nån sida man kan gå in på?:banana:

Titta på haslandet.se eller om det hette hastlandetsverige.se.

Hejsan!

Tack för alla svar. Skall sätta mig och söka runt på de alternativ som ni gav. Tack!

Myy skrev:
Hejsan!

Har tänkt mig minst en långritt i sommar. Är väldigt nyfiken på dessa s.k. ridleder. Var kan jag hitta kartor över dessa leder?
Vet att det bl.a. skall finnas en helt nyöppnad ridled i västmanland, i närheten av Västerås, tror jag. Är väldigt nyfiken på den leden.

Ni som har prövat olika ridleder, hur tog du dig till ridledens utgångspunkt? Hästtransport? Var gjorde du i så fall av transporten och bilen? Red du/ni dit? Var hittade ni i så fall bra kartor med vägar som ledde till ridleden?

Många frågor, hoppas på i alla fall något svar.

Gå in på www.ridledvastmanland.se/
Där finns det lite information.

*knapplån*
En till som bor i Västergötland, Göteborg, och tycker att ridled vore skoj. Bukeritt?:idea:

Jaaa!

Gärna start och mål här (kan inte transportera hästen)
Här finns det kanonbra ridvägar, en häst att låna ut och hagar.

:bump:

Kul! Min häst och jag är vana resenärer så vi åker gärna till här var det nu är? Nåja jag i alla fall åker gärna och häststackaren får snällt följa med.

Utanför Hindås.

Då tycker jag vi tar en Bukeritt i vår. Om en månad ungefär kanske. Då borde vädret vara bättre.

:bow:

Maran skrev:
*knapplån*
En till som bor i Västergötland, Göteborg, och tycker att ridled vore skoj. Bukeritt?:idea:

Bor inte så långt ifrån Gbg själv :) och jag äääääälskar långritter!

Strålande! Det är bara 3 mil dit från "mitt" stall. Det finns en till bukefalist i stallet, ska se om hon vill hänga med också.

Zelma - kul med en till.

Maran skrev:
Strålande! Det är bara 3 mil dit från "mitt" stall. Det finns en till bukefalist i stallet, ska se om hon vill hänga med också.

Zelma - kul med en till.

Hehe, jo..ska bara se till att få igång djuren igen efter denna "istid" som varit ( o fortfarande är....)

Det ordnar sig nog. Vi får väl ta det lugnt och fint med många fikapauser.:)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 865
Senast: inverterad
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 654
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag åkte och red en privatlektion på en ridskola 40 minuter bort idag. Min kamrat för dagen blev en söt brun ponny. När jag satt upp och...
Svar
5
· Visningar
1 725
Senast: tuaphua
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 647

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar