Karta som man kan lägga till egna anteckningar på?

moster

Trådstartare
Vet inte alls var jag ska lägga denna fråga... Men jag hoppas verkligen att allvetande buke har ett bra svar :love:;)

- Finns det någon karttjänst där man kan markera olika byggnader/platser - vet att på google maps kan man markera favoriter och få en liten stjärna på kartan, men jag skulle vilja kunna lägga till anteckningar eller liknande på kartan oxå.
Vet någon någon tjänst man skulle kunna använda? Ett tag tänkte jag att jag att jag skulle typ print screena typ eniros karta MEN då kan jag inte söka i kartan, och heller inte zoma in och ut...

Förslag någon?? :):heart

Såg nu att man kan lägga till "etikett" på google maps kartan -- är det något som syns ut? Kan andra se mina sparade favoriter?

Ni kan skapa personliga google maps för att göra detta. Små anteckningar kan ni lägga i beskrivningen av platsen :)
Ni kan även generera en länk för er karta eller bädda in den på en hemsida t ex.

Ni kan skapa personliga google maps för att göra detta. Små anteckningar kan ni lägga i beskrivningen av platsen :)
Ni kan även generera en länk för er karta eller bädda in den på en hemsida t ex.
Jag har ju gmail och inloggning. Men jag kan alltså skriva där utan att alla andra får reda på vad jag skriver?
Kan jag rita in saker? Alltså typ markera ett område så att det syns på kartan (för mig)?

Vart gör jag anteckningarna? Hittar bara lägg till ettiket och föreslå ändring eller att man ska lämna en RECENSION?

@Michaelsdotter

Hur du gör det på datorn:
1. Logga in på google
2. Klicka upp menyn i vänstra hörnet
3. Välj "Dina platser"
4. Klicka på "Kartor"
5. Klicka på "Skapa karta"
6. Börja skapa, använd knapparna under sökfältet :)

Om du lägger till privata etiketter så syns de inte för någon annan än dig, annars är nog kartan offentlig tyvärr.
Ja, du kan rita in fält :)

@Michaelsdotter

Hur du gör det på datorn:
1. Logga in på google
2. Klicka upp menyn i vänstra hörnet
3. Välj "Dina platser"
4. Klicka på "Kartor"
5. Klicka på "Skapa karta"
6. Börja skapa, använd knapparna under sökfältet :)

Om du lägger till privata etiketter så syns de inte för någon annan än dig, annars är nog kartan offentlig tyvärr.
Ja, du kan rita in fält :)
TACK!!!! :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka