Karlstad soffa (ikea)

Sv: Karlstad soffa (ikea)

Jag har en sån! Den är jätteskön. Har den med tre sittplatser + två schäslonger så det får plats gott om folk i den. Helt okej att sova i också.

Här är en bild på våran innan vi sålde lägenheten.
33163627.jpg

Åh, det låter toppen!
Den ser väldigt skön ut :) blir nog en tresits och så ska jag köpa till en pall!

Jag funderar också på att köpa en Karlstad-soffa. Jag har provsuttit och den verkar väldigt skön, men jag funderar på hur den håller formen med tiden? Om den lätt blir nedsutten och så liksom? Hur länge har du haft din soffa? Är det någonting du märker?

Kuddarna är sydda på ett bra sätt så dom går att vända på!
Dom stora ryggkuddarna kan man vända och vrida på hur man vill eftersom det är samma tyg runtom hela.
Sittkuddarna kan man "snurra på", dvs inte vända så du får botten upp eftersom det är ett annat tyg på undersidan, men snurra så att delen du tidigare har suttit på hamnar in mot soffryggen istället. Förstår du hur jag menar? :p
Vi har haft soffan i ca 2 år och jag tycker definitivt att den är fräsh! Jag har ju vänt på kuddarna med jämna mellanrum när jag tycker dom sjunkit in lite och då har den sett som ny ut ;)

Jag har också en sådan, och är nöjd med den.
Har haft den i 1 år ungefär.
Bekväm, och jag somnar lätt i den när jag ligger och ser på tv, så jag antar att det är ett bra betyg :)
imag0848.jpg

Så snygg! Är den färgen jag tänkt mig också :) funderade mellan den och den mörkgrå...

Dum fråga kanske, men visst är soffan komplett när man köper den? Såg nämligen att man kunde köpa en stomme till, eller är den bara ifall stommen som är med skulle pajja?

Jag har 3(bäddmodellen)+2sits. och har haft den ungefär 4 år(?).
Fin och fräsch fortfarande men jag sliter inte direkt på mina, dock är den underbart skön, lite hård i början men det tycker jag är en fördel då orkar den ju vara med ett tag.
Är mycket nöjd :bump:

Jag hade en Karlstad i min förra lägenhet. Älskade den! Och det gjorde alla som kom hem till mig också!

Hade en vanlig 3-sits i brunt. Gick att vända på alla kuddar på alla möjliga håll! Gott om plats att ligga i och att ha extra kuddar osv.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 846
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
2 120
Dressyr När vår ridbana tinar fram tänkte jag göra lite snyggt på vår dressyrbana. Den har vi på ena delen av en stor ridbana, så ena långsidan...
2
Svar
25
· Visningar
3 978
Senast: Fenestra
·
R
Hemmet Jag och min partner pratar lite löst om att byta ut vårt kök i framtiden (inte än på ett tag pga Oliver Twist-status just nu pga...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 984
Senast: Raderad medlem 6459
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI