karledsalva

H

Hanna

är det någon som vet om hööks har någon karledsalva?
Kan inte hitta någon i sortimentet på nätet, men tycker att det bör dom ha?
(ska bota pållens mugg)

Sv: karledsalva

Jag har personligen haft mycket erfarenhet med mugg och för mig finns det bara en sak som fungerat.

Tvätta karlederna på din häst rena med tvål (lactacyd) och vatten, ordentligt (alla skorpor ska bort). Smörj dem sedan rikligt med en salva som heter Benevix. Rena mirakelmedlet. Gör du detta noga varje dag så kan jag nästan garantera dig att muggen e borta på 1-2 veckor.

Lycka till!! ;)

Vet inte om hööks har någon...men granngården har en salva som heter equinoba balsam (eller liknande namn "minnet":p) MIn häst får alltid mugg på betet och det brukar va borta ca 2v efter den kommit hem.

Jo de har en salva som är förebyggande mot mugg "Windsor Hudcreme". Fast det kanske inte hjälper så mkt när pållen din redan fått mugg. Skulle också ta och tvätta med lactacyd el grönsåpa. :D

Jag använder Fyra ess`s hästsalva eller vanlig Helosan till muggen. Funkar super! Muggen försvinner bara du använder nån mjukgörande salva, håll muggen mjuk hela tiden. :rofl:

Jag har personligen haft mycket erfarenhet med mugg och för mig finns det bara en sak som fungerat.

Tvätta karlederna på din häst rena med tvål (lactacyd) och vatten, ordentligt (alla skorpor ska bort). Smörj dem sedan rikligt med en salva som heter Benevix. Rena mirakelmedlet. Gör du detta noga varje dag så kan jag nästan garantera dig att muggen e borta på 1-2 veckor.

Lycka till!! ;)

Ska man ha lactacyden på en padd/bomull eller nått och sen med vatten och tvätta rent?
Ingen som vet om vanlig Idomin fungerar? För det har jag i skåpet...

Jag använder Fyra ess`s hästsalva eller vanlig Helosan till muggen. Funkar super! Muggen försvinner bara du använder nån mjukgörande salva, håll muggen mjuk hela tiden. :rofl:

Det kör jag oxå med.

Hanna: Det går bra att använda idomin.
Den är bra eftersom den är fetare än helosan och alltså
delvis vattenavstötande och sitter kvar längre.
Håller det mjukt och behagligt.
Men tvätta med tvål (lactacyd eller grönsåpa)

Lycka till! / Lisa, som oxå kämpar med mugg.

Ska man ha lactacyden på en padd/bomull eller nått och sen med vatten och tvätta rent?
Ingen som vet om vanlig Idomin fungerar? För det har jag i skåpet...

Jag har använt det med handen bara..haft en handske på..Duschat karleden med slang..rikligt med vatten och sen torkat av noga efter intvålning och avskjöljning.

lånar knapp
Celeston Valerat, receptbelagt, men jättebra.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
592
Senast: Lavinia
·
Hemmet Jag vill köpa en bubbelmaskin till vår son i julklapp, men jag hittar ingen vettig modell! Fick tipset om Power, men den verkar ha...
Svar
1
· Visningar
216
Senast: kamomillo
·
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
705
Senast: tara
·
Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 023
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10