Jamtland

Trådstartare
Hur allvarligt tar ni på karenstid på nöt ni själva tänkt äta? Har en kalv som behandlats för ont i magen med vetalgin för en dryg vecka sedan och det känns så surt att inte kunna ta reda på något om vi måste ta bort honom.

Förlåt, min fibro-hjärna klarat inte så mycket text/faclspråk, kan du sammanfatta kort?
Bortsett från på injektionsstället verkar halterna sjunka under det gränsvärde man kommit fram till ganska fort. Dvs långt under farmakologiskt aktiva nivåer. Så efter mer än 1 vecka hade jag personligen inte varit superorolig. Går det 2v är det såklart ännu bättre.

Bortsett från på injektionsstället verkar halterna sjunka under det gränsvärde man kommit fram till ganska fort. Dvs långt under farmakologiskt aktiva nivåer. Så efter mer än 1 vecka hade jag personligen inte varit superorolig. Går det 2v är det såklart ännu bättre.
Fyi så tog vi inte reda på något kött, såg ut som tarmvred inuti honom och det köttet ville vi inte äta. Fan vet hur mycket som "läckt ut" i kroppen iom stoppet i tarmen.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon som gjort det eller funderar på det? 😊 Vore superkul att se bilder och/eller höra era tankar och idéer kring det. En av mina...
Svar
18
· Visningar
1 003
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 143
Senast: NilHe
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
529
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
503
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka