Jamtland

Trådstartare
Hur allvarligt tar ni på karenstid på nöt ni själva tänkt äta? Har en kalv som behandlats för ont i magen med vetalgin för en dryg vecka sedan och det känns så surt att inte kunna ta reda på något om vi måste ta bort honom.

Förlåt, min fibro-hjärna klarat inte så mycket text/faclspråk, kan du sammanfatta kort?
Bortsett från på injektionsstället verkar halterna sjunka under det gränsvärde man kommit fram till ganska fort. Dvs långt under farmakologiskt aktiva nivåer. Så efter mer än 1 vecka hade jag personligen inte varit superorolig. Går det 2v är det såklart ännu bättre.

Bortsett från på injektionsstället verkar halterna sjunka under det gränsvärde man kommit fram till ganska fort. Dvs långt under farmakologiskt aktiva nivåer. Så efter mer än 1 vecka hade jag personligen inte varit superorolig. Går det 2v är det såklart ännu bättre.
Fyi så tog vi inte reda på något kött, såg ut som tarmvred inuti honom och det köttet ville vi inte äta. Fan vet hur mycket som "läckt ut" i kroppen iom stoppet i tarmen.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
424
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
594
Senast: Milosari
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 909
Senast: Derivata
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
611

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka