Kära Gunnar (eller ni andra som har en aning)

SoffiProppi

Trådstartare
Har hittat en billigt ställe att beställa tryckta tröjor från och har nu jättelänge velat ha en "Bukefalos" tröja. Funderar nu på om det är OK från Bukefalos kära grundare Gunnar att man skriver följande

"BUKEFALIST
SoffiProppi
Sofia Enarsson"

på ryggen på tröjan. (Hoodietröja i mörkgrönt med vitt tryck). Vet att det funnits efterfrågan efter Bukefaloskläder att beställa men får man göra sin egen variant? Ville bara se till att det var helt okej innan jag gör något. :D Man kan ju aldrig vara för säker.

Sv: Kära Gunnar (eller ni andra som har en aning)

Funderar nu på om det är OK från Bukefalos kära grundare Gunnar att man skriver följande

"BUKEFALIST
SoffiProppi
Sofia Enarsson"

Ska man vara petig så blir man inte 'Bukefalist' förrän man har klottrat ner över 25 000 inlägg.

Det finns ingen som kan förbjuda dig att trycka nästan vad du vill för eget bruk, såvida det inte gäller hets mot folkgrupp eller dylikt.

Det finns ingen som kan förbjuda dig att trycka nästan vad du vill för eget bruk, såvida det inte gäller hets mot folkgrupp eller dylikt.

Okej, så sålänge jag inte trycker en svastika (hakkors) mitt på bröstet är det OK? :D

Ja, och så länge man inte använder Bukeloggan.

Men är det verkligen Gunnar som innehar upphovsrätten på den (själva hästen alltså)? Jag har sett den på alla möjliga och omöjliga ställen i olika former, som ex. dekal på transporter, och jag har svårt att tro att alla har "snott" den från Bukefalos.

De hästar som du sett som är likadana som den på Bukefalos logotyp är med 99,99% säkerhet snodda från mig på något sätt. Jag har haft den hästen i loggan för stallet.com och även på webbsidan jag hade innan stallet.com likaså har jag haft den hästen i loggan för mitt företag redan långt innan jag gjorde webbsidor alls.
Rapportera gärna missbruk av den till mig via PM.

När det gäller att trycka text på tröjor kan jag som någon sade inte hindra någon från att skriva något egentligen.
Som ni kanske läst av vad jag skrivit om detta tidigare har jag funderat på att själv ordan med någon typ av tryck och liknande, men det kan som ni märkt ta väldigt lång tid innan det blir verklighet, kanske ;)

Det hade ju varit en jättekul idé egentligen att man kunde beställa här via sidan.
Kanske ha ett tillval där man kunde få sitt eget buke-namn tryckt. Vore kul om man hade buketräff eller så, då kunde man ju genast läsa vem som var vem. Alla känner man ju inte igen till utseendet. ;)

Jag skulle iaf beställa en direkt. :)

Varför inte fixa tröjor med tryck:
www.bukefalos.com
användarnamn​

och självklart då inte ha just ordet "användarnamn", utan just sitt eget bukenick ;)

Jag skulle garanterat beställa en

Det hade ju varit en jättekul idé egentligen att man kunde beställa här via sidan.
Kanske ha ett tillval där man kunde få sitt eget buke-namn tryckt. Vore kul om man hade buketräff eller så, då kunde man ju genast läsa vem som var vem. Alla känner man ju inte igen till utseendet. ;)

Jag skulle iaf beställa en direkt. :)

Ja, precis! Det är de jag känner, man kan ju bli förvånad om vilka som är bukefalister. :D Tänk vad skoj på t.ex. Gbg Horseshow om alla bukefalister har en tröja. :D

När det gäller att trycka text på tröjor kan jag som någon sade inte hindra någon från att skriva något egentligen.
Som ni kanske läst av vad jag skrivit om detta tidigare har jag funderat på att själv ordan med någon typ av tryck och liknande, men det kan som ni märkt ta väldigt lång tid innan det blir verklighet, kanske ;)

Så en tröja i bukefalosgrönt med texten som Boccia föreslog är OK? :D

jagmbukekeps014.jpg

:devil: :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka