strawberrysylt
Trådstartare
Jag fick notis och mail om att någon försökt logga in på min Facebook. Vad gör jag? Fishing, göra inget? Eller vad...? Aldrig fått förr....
Tack.
Tack.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Avinstallera messenger och ladda ner igen.Tack för svaren båda två. Jag klickade inte på någon länk, utan gick in på fb på datorn och då gick det att byta, nu fungerar fb och messenger på datorn. Dock fungerar inte messenger på telefonen, då står det "fel lösenord". Vad kan jag göra? Starta om telen, kan det hjälpa?
Avinstallera messenger och ladda ner igen.
I värsta fall kan du inte göra någonting utan får överge kontot, jag har ett par vänner som i närtid fått sina FB-konton kapade och FB har bedrövligt dåliga funktioner för att rädda/återfå ett kapat konto. Kaparna är oerhört snabba med att byta alla uppgifter när de väl har tillgång till kontot.
Tvåfaktorsautentisering är absolut nödvändigt imho.
Tvåfaktorsautentisering innebär att man behöver uppfylla två "säkerhetskontroller" för att kunna logga in. Om du försöker logga in från en ny plats så behöver du t ex ange en kod som du får på sms, om du angivit mobilnummer.Ja, det där tvåfaktorsautentisering har jag läst om, men vad är det? Och om jag skulle sluta med fb, då kan jag inte använda messenger heller sen eller hur?
Jag såg att man skulle kunna gå in från en väns profil och gå in på min sida och återställa, funkar det?
Tvåfaktorsautentisering innebär att man behöver uppfylla två "säkerhetskontroller" för att kunna logga in. Om du försöker logga in från en ny plats så behöver du t ex ange en kod som du får på sms, om du angivit mobilnummer.
Vänner har möjlighet att autentisera dig, litet osäker på hur, men det kräver såvitt jag vet att du angivit specifika betrodda vänner i inställningarna för säkerhet/inlogg.
Den här länken kan hjälpa till att få tillbaka kontot:
facebook.com/hacked