Kapacitét i hoppning...höjder....

Om jag får säga vad jag tycker och tror så är det nog 100cm. Om man tänke helt generellt så finns det ju massor av olika raser och typer... Så jag tror att 1m är en sådan höjd :bump:

1m kan ju tom jag hoppa själv utan häst. klarar man inte 1.20 med häst kanske man skall se över sina egna kunskaper först innan man skyller på att det är en dålig häst.

har jag skyllt på en dålig häst? Näe inte vad jag tycker! Jag menar bara på att raserna inte är byggd på samma sätt och därför har olika förutsättningar till att hoppa hur högt som helst. Dvs alla hästar är olika och man ska inte heller dömma hästar efter ras....! Jag själv tävlar en nordsvensk upp till 1m, men sen har han svårt att hänga med på högre höjder.

Liknande trådar

Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 386
Senast: Ullmerkott
·
Hästmänniskan Jag planerar att köpa häst förhoppningsvis under nästa år då jag nyligen börjat nytt jobb som kommer ta lite mer tid i anspråk. Dessutom...
Svar
19
· Visningar
2 486
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 215
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 512
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar