Kanyler hittade på Falsterbo Horse Show

C

CeciliaW

Japp... det hittades en påse med sprutor, kanyler och tomma medicinhållare efter Falsterbo. Läs mer här: http://skanskan.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080721/SPORT/971678408/1057

Vad tycker ni? Upprörande, eller upphör man att förvånas efter ett tag?

Kanske ska tillägga också att det naturligtvis inte är säkert att medicinen använts på tävlande hästar, kan lika gärna vara på människa eller på en skadad häst inför hemresan.

Sv: Kanyler hittade på Falsterbo Horse Show

Hade det varit godkänt hade det säkert stått det vid det här laget :crazy: så de låter ju en fundera ;)

Jag är väll ganska säker på att det har använts på någon tävlande häst även om man aldrig kan vara säkert.

Iof så vet jag inte vilket som är mest korkat; slänga kanyler medvetet på en parkering eller tappa dem. Sånt får ju bara inte hända även om medicinen används tillåtet.

Det känns som att hela tävlingen känns lite "solkig" nu när man vet att det försiggått sånt här. Jag kan inte förstå hur man kan medicinera sin häst för att kunna tävla - det övergår mitt förstånd.

Japp... det hittades en påse med sprutor, kanyler och tomma medicinhållare efter Falsterbo. Läs mer här: http://skanskan.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080721/SPORT/971678408/1057

Vad tycker ni? Upprörande, eller upphör man att förvånas efter ett tag?

Kanske ska tillägga också att det naturligtvis inte är säkert att medicinen använts på tävlande hästar, kan lika gärna vara på människa eller på en skadad häst inför hemresan.

upprörande? ja
Förvånande? nej.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (NSK) Mitt bland de internationella ryttarnas lastbilar vid Falsterbo Horse Show låg den, plastpåsen full med sprutor, kanyler och...
Svar
1
· Visningar
944
Senast: kem
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (NSK) Niklas Arvidsson fick en fin revansch för sig själv och hingsten VDL Empire på lördagsförmiddagen. – Det var skönt att känna att...
Svar
0
· Visningar
653
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (NSK) En domarskandal stoppade det svenska laget i fredagens nationshoppning vid Falsterbo Horse Show. Trots att laget var berättigat...
Svar
0
· Visningar
739
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Trelleborgs Allehanda) Förra året var Maria Gretzer och Spender S i fokus under Falsterbo Horse Show. I år ställer inte ekipaget upp...
Svar
0
· Visningar
726
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur