Kattennizze
Trådstartare
I den fabulösa dejtingtråden kom det upp ett synnerligen intressant ämne, nämligen känslor och hur man ska eller ska inte agera på dem. Hur tänker ni där? Ibland känner jag att i min känslostorm skapar en egen verklighet som inte är sann helt enkelt. Allt går att t ex tolka att den där människan var dum mot mig. Nu är jag uppväxt med en mamma som är bipolär med psykotiska perioder så där kan man ju verkligen tala om bristande verklighetsförankring och vääääldigt mycket känslostormar, men lite så kan också känna ibland, att jag i min iver att känna (?) tolkar verkligheten galet. Känslorna skymmer liksom sikten.
För tillfället är jag i ett sådant spinn med en god vän som har bestämt sig för hur en viss verklighet är i en viss miljö. Och det är i det läget väldigt klurigt och svårt tycker jag att veta vad som faktist är sant och inte sant när känslospinnande drar igång, och där vi också trissar och triggar varandra.
För tillfället är jag i ett sådant spinn med en god vän som har bestämt sig för hur en viss verklighet är i en viss miljö. Och det är i det läget väldigt klurigt och svårt tycker jag att veta vad som faktist är sant och inte sant när känslospinnande drar igång, och där vi också trissar och triggar varandra.