känsliga leder

jea78

Trådstartare
Hej
Jag undrar om någon har något tips på vad man kan ge en häst med känsliga leder. Har satt igång min häst efter 4 månaders vila och jag var hos vetrinären i dag och hon var lite sliten runt om i koterna och i vänster fram knä ca en halv grad. så det var inte mycket.. har skrittat mycket på henne travat ca 3 min av tio.
Hon har tränat i fem veckor. Vtrinären sa bara att det var bara att träna på men jag undrar om det finns någon som vet om man kan ge något extra i fodret

Sv: känsliga leder

Glucosamin, steel joint, gurkmeja sägs ha bra effekt för lederna.

Tack för ditt svar.. glukosamin. viste jag men inte de två andra... kul med nya svar.

Glucosamin har vi gett till våran gammelhäst, hon har nu ätit det i ca 4 månader och vi märker stooor skillnad på henne. :)

kan ni säga till en obildad människa va glucosamin är? medicin? fodertillskott? gjort på vad? kan köpas vart?
tacksam för svar!

Du kan köpa det i de flesta välsorterade foderbutiker.
Det finns också att köpa direkt på hästkliniker.

Hemsida med företag som tillverkar glucosamin kan du läsa om här. Gå in under rubriken "hästar i hård träning".

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 132
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 499
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 428
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar