Kanske världens sötaste kaninungar

Abova

Trådstartare
Fick en förfrågan från polisen om vi kunde ta hand om 2 övergivna kaniner och försöka hitta nya hem till dem.

Hem till oss kom dessa 2 .....

mammaochpappakanin.jpg

Som kort efter hitkomsten nedkom med dessa 3..... som nu är 4 veckor gamla.

kaninungar4veckor3.jpg

kaninungar4veckor2.jpg

kaninungar4veckor.jpg

kaninungar4veckor-1.jpg

Pappa kanin är så underbart snäll och tvättar och fixar med dem

pappakaninochbebisar.jpg

Lite av en favorit
lillavit.jpg

Så nu ska jag inte bara försöka hitta hem till 2 vuxna trevliga kaniner utan även deras underbart söta ungar.

Väldigt förvånad är jag dock över färgerna på dessa små, 3 helt olika färger när båda föräldrarna är viltfärgade, väldigt lustigt och effektfullt.

Sv: Kanske världens sötaste kaninungar

Vilka raringar! Den vita är ju helt underbar! :love:

Hoppas du hittar nya bra hem åt dem :)

Pappan har varit så väldigt snäll så han har fått vara kvar med både hona och ungar, de är en väldigt gullig och harmonisk liten grupp.

Hanen skall kastreras nästa vecka, jag har inte velat ta honom tidigare eftersom jag var orolig att stressa mamman, men nu när ungarna äter lite själv är det lugnare.

Naaw, vad söta de var, allihop! :D Kommer förhoppningsvis inte vara några problem att hitta nya hem till dem. Hur kom det sig att de hamnade hos polisen?

Pappan har varit så väldigt snäll så han har fått vara kvar med både hona och ungar, de är en väldigt gullig och harmonisk liten grupp.

Hanen skall kastreras nästa vecka, jag har inte velat ta honom tidigare eftersom jag var orolig att stressa mamman, men nu när ungarna äter lite själv är det lugnare.

I sådana fall, bli inte förvånad ifall det dyker upp fler ungar inom dem närmsta dagarna/veckorna.
Honan är ju mottaglig för parning så fort ungarna är födda, så risken finns att hanen parat henne igen.

Jag är fullt medveten om det, men jag hade inte hjärta att riskera dessa ungars liv genom att stressa mamman med allt som varit så jag räknar med att det kan bli en kull till.

Det är därför hanen kastreras i nästa vecka, dvs när de här ungarna inte är lika beroende av sin mamma och innan nästa (eventuella ) gäng föds.

Naaw, vad söta de var, allihop! :D Kommer förhoppningsvis inte vara några problem att hitta nya hem till dem. Hur kom det sig att de hamnade hos polisen?

Jag vet inte riktigt, tror att de hittades någonstans när det var som kallast.

I mån av plats och tid försöker vi hjälpa polisen med att omplacera de djur de får in som annars avlivas. (katter och hundar tar andra organisationer hand om )
Det är mycket kaniner som "hittas" eller överges men även fåglar, sköldpaddor, marsvin , grisar, getter ja allt möjligt.

Senast ändrad:

Vilka sötnosar!!! Så himla fina och olika färger! Hur ska du kunna skiljas från dem liksom!? :love:

Jag vet inte riktigt, tror att de hittades någonstans när det var som kallast.

I mån av plats och tid försöker vi hjälpa polisen med att omplacera de djur de får in som annars avlivas. (katter och hundar tar andra organisationer hand om )
Det är mycket kaniner som "hittas" eller överges men även fåglar, sköldpaddor, marsvin , grisar, getter ja allt möjligt.

Ja, det är ju tyvärr en vanlig företeelse det där. :( :mad: Cred att ni bryr er och gör en insats! :bow:

Konstigt att föräldrarna blev inlämnade dock, de flesta skulle nog tagit dem för vildkaniner och utgått ifrån att de klarade sig själva.

Naaw :love: kan du posta den grå till Uppsala? ;)

Vad är det för kön på bebisarna?

Ungarna kan ju komma vilken dag som helst så att det blir efter nästa vecka är inte alls säkert.
Tror dock att det tar mer på honan att vara tvungen att föda upp två kullar så tätt än att bli lite stressad för att hanen kastreras.
Tänk också på att hålla de åtskillda en månad efter kastreringen då det kan finnas spermier kvar.

Bra att ni tar hand om de i alla fall :)

I mån av plats och tid försöker vi hjälpa polisen med att omplacera de djur de får in som annars avlivas. (katter och hundar tar andra organisationer hand om.) Det är mycket kaniner som "hittas" eller överges men även fåglar, sköldpaddor, marsvin , grisar, getter ja allt möjligt.

Hur blev ni sådana? :D

Naaw :love: kan du posta den grå till Uppsala? ;)

Vad är det för kön på bebisarna?

Nja men Uppsala är ju nästan nästgårds så det är bara komma och hämta den om ett par veckor ;)

Jag har inte kollat kön på dem ännu ska göra det i dagarna.

Hur blev ni sådana? :D

Jag arbetar ideelt i en viltrehabiliteringsförening och vi får in skadade vilda djur från polis och allmänhet, vilket gör att vi ofta även får förfrågningar att ta hand om "dumpade" tamdjur som vi försöker hjälpa så gott vi kan.

Förstår inte att man bara kan med att släppa ut tamdjur vind för våg som folk tydligen brukar göra, förstår inte hur man är funtad i skallen då :mad:

Underbart att det finns sådana som du som hjälper dessa djur! Jag har själv en hittekanin hemma, som min syster hittade och efter att ha frågat runt fick vi reda på att folk hade sett kaninen i området i över en vecka i december, utan att göra något!

Sådana bilder får man inte posta;).

/Cattis-väldigt kaninsugen men hade bestämt mig för att vänta ett tag med nin.

Tiden går och de små växer.
detre.jpg

Inte helt oväntat nedkom mamma dessutom med 2 till.

En grå och så en väldigt lustigt tecknad svart, vart kommer alla de färgade anlagen ifrån!?
desm.jpg

lillasvart.jpg

Av de tre äldre ungarna är den vita och den grå honor och den beiga en liten grabb och grabben är den som är tuffast som killar oftast är.
lillabeige5.jpg

lillabeige2.jpg

Senast ändrad:

De två honorna flyttar nästa vecka till sitt nya hem.
lillavit3.jpg

lillavit2.jpg

lillagr.jpg

Troligtvis finns ett hem till en eller 2 av de andra ungarna men 1 eller 2 av ungarna och föräldrarna söker fortfarande egna hem.

mamma.jpg

Pappa kanin är kastrerad sedan lite drygt 1 månad tillbaka så nu skall det väl vara stopp i barnfabriken.

Lite lustigt att så gott som hela färgskalan är representerad. En liten regnbågsfamilj :laugh:

helafrgskalan.jpg

beigeochsvart.jpg

Lika barn leka bäst...

2smgr.jpg

Nu får vi dagligen samtal om upphittade kaniner och katter och om hjälp att ta hand om dessa, hur tänker människor när de lämnar dem vind för våg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Min familj har under leva min levnadstid varit bästa vänner med en annan familj. Den andra familjens barn blev som mina syskon och vi...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 013
B
Övr. Hund kom hem för nån timme sedan efter att ha skjutsat mina föräldrar tillsammans med min pojkvän, jag skyndar ut i stallet för att ta in...
2
Svar
25
· Visningar
12 051
Senast: hastflicka
·
B
Övr. Barn Hej hej! Skriver lite då och då här när dottern krisar ihop totalt, kan kännas skönt att få bolla lite. Hoppas nån orkar lyssna. I...
Svar
2
· Visningar
1 279
Senast: nevin
·
T
  • Låst
Övr. Barn Det här har inte jag skrivit själv, utan en av mina elever har skrivit det, och jag har fått lov att återge det här: LEK MED TANKEN...
Svar
3
· Visningar
894
Senast: kamomillo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama