Sv: Känner mig så skylldig... Lillan då??
Jag hoppas du svarade på annonsen, och iallafall åkte ut och tittade/hälsade på Excelle.
Var i en liknande situation förut, red en underbar häst, verkligen älskade honom. De sa att jag kunde få honom, sen att jag skulle få köpa honom, sen att jag skulle få köpa honom senare, sen att jag inte skulle få köpa honom alls. Mitt liv, mitt hjärta brast.
Jag slutade rida honom,
, köpte en annan häst, men jag saknade honom varje dag, och det var inte alls samma sak med den nya hästen. Året efter så fick jag reda på att valacken var till salu. Jag köpte honom, till ett överpris eftersom det var jag som gjort allt arbete med honom, men jag hade lätt kunnat betalat 10 ggr så mkt, för det är helt enkelt MIN häst, mina drömmars häst.
Så, ja, jag vet hur det känns den där känslan, när man har hittat rätt häst. Det kanske inte ens är rätt häst efter vad man hade velat prestera inom ridningen (t.ex tävlingar , olika grenar osv), men det gör inget för man älskar hästen, och det bästa av allt, hästen älskar en tillbaka.
Mitt råd är: Kör på, åk och hälsa på hästen. Kolla om det fortfarande *klickar* mellan er, saker och ting kan ha förändrats. Men du kommer ångra dig om du inte ens gör ett försök.
Skulle ni fortfarande ha samma kemi, köp henne, och låna ut/sälj/behåll Lillan. -Det löser sig!