Känner mig aningen förrvirrad

V

villi

Och totalt dumförklarad av min lillebror. Har nu fixat en webplats + domännamn på shellkonto.se och har fått lösenord och allt det där. Ringer så min bror för att få reda på vad jag ska göra härnäst och när han börjar prata om ftp är jag redan borta.. han får då psykbryt och undrar hur jag kunnat skaffa webplats utan att läsa på först! Men inte trodde jag att det skulle vara så krångligt... :confused: Trodde det var så enkelt som att klicka på nån liten "upload"-knapp nånstans och sen skulle allt vara klart.. men ack vad jag bedrog mig

Kan nån vänlig själ hjälpa mig lite på traven? Jag har förersten gjort sidan i Microsoft Publisher..
 
Sv: Känner mig aningen förrvirrad

*GNNNNNNN*

ja.. microsoft publisher är inget bra som webprogram men det funkar väl.
frontpage är ju deras webprogram annars,

men FTP (file transer protocol) är det väl har jag för mig..
det är ett program som man kan ladda upp filer och bilder på sin domän på internet.

jag använder mig av ett som heter WS_ftp

det fungerar så att man klickar på en upload knapp. ;)
det finns förresten direkt koppling i front page som FTP program.
 
Sv: Känner mig aningen förrvirrad

Jag har använt frontpage till min gamla sida, men nu har jag en ny dator och på den finns bara publisher...

Kollade på publishers hjälpfunktion och hittade ett ställe där man kunde lägga till en ftp-plats, jag använde lösenordet som jag fått men det fungerade inte. Men är det bara så man ska göra eller? Jag gick in på "publisera webbplats" och sen kom det där med "välg ftp-plats" Kan det vara så att det tar några dagar innan mitt konto börjar fungera kanske?

Min bror har iaf lovat att försöka hjälpa mig med ftpn nu, så det borde fixa sig.

Tack för hjälpen ,blev lite klokare iaf :smirk:
 
Sv: Känner mig aningen förrvirrad

Nu har jag lyckats få upp sidan :banana:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp