Kaninungar

Sv: Kaninungar

Jobba på ;)

Nya bilder från förra veckan! Idag blir de 5 veckor gamla, tiden går fort... Men de är fortfarande helt underbara =)

IMG_5075.jpg

Picea och Quercus

IMG_5131.jpg

Grönängens Betula

IMG_5126.jpg

Grönängens Quercus racar runt.

IMG_5154.jpg

Juniperus provsmakar allt (utom människor)

IMG_5157.jpg

Systrarna blå.

IMG_5110.jpg

Grönängens Juniperus

IMG_5081.jpg

Grönängens Picea "Pea", som stannar.

IMG_5055.jpg

Grönängens Fraxinus bekantar sig med transportbur

IMG_5063.jpg

Balthazar är lekfarbror :P (Fraxinus och Quercus)

Har massa mer bilder men det får nog räcka för nu =)

Ja Betula är verkligen lovely! :love: Skicka gärna ett PM om någon annan försöker sno henne, då vill jag vara med o strida! ;):D

Är det dumt att ha en kanin själv? Man kanske ska ha 2?

Visst är kaniner sociala av sig, men man ska vara medveten om att de inte är flockdjur utan kolonidjur. De bor alltså i grupper men i varsin håla.

Därför kan det bli problem att hålla två kaniner på en liten yta. Om den ena börjar brunsta, eller av annan anledning, kan det bli bråk även om de trivts bra ihop tidigare. Om det fungerar är det dock jättemysigt att se de tillsammans!
Har man en stor bur kan man testa att ha de ihop, men jag tycker man ska vara medveten om att man en dag kan behöva sära dem. Kaniner har även visst utbyte av varandra även om de bor i varsin bur men kan se varandra.

Ska man ha två ihop så ska det vara två honor alt. en hona och en kastrerad hane.

Slutsats: Visst kan man testa om man håller utkik efter problem. Men det är inte elakt att ha en kanin ensam heller.

IMG_5133.JPG

Åh!!! :love:

Ja om man är med kaninen varje dag så kanske det är lungt? :laugh:

Jag är verkligen sugen på en kanin, men om inte m & p är med på det så funkar det inte, vill ju att alla ska vilja ha en, annars går det inte med tanke på att jag åker bort ibland osv! :laugh:

Ja absolut. Extra mysigt blir det om kaninen bor inne, då blir de som små hundar. Det är dock mycket smidigare att ha de ute :p (skräpar ju en del).

Hehe, sambon är inte alls intresserad (när jag inte har ungar vill säga) men ställer upp och matar osv när jag inte är hemma. Men självklart måste alla vara med på det när man skaffar djur!

Ja, jag har bara haft utekaniner! :laugh:

Jo, självklart kommer dom hjälpa mig, dom skulle inte ens komma på tanken att hoppa över en matning om vi så ens bråkat, men man vill ju att alla ska känna att det passar! :laugh:

Annars får väl kaninen bo med hästen! :p:p Men jag vet inte om jag vågar det, hästen är ganska stor och busig och gillar att springa efter hundar som vågar sig in i hagen! ;):D Hon är inte dum men hundarna brukar få lägga på ett kol! :angel: :D

Nja, häst och kanin kan bli farligt ihop, kaninen är ju så mycket mindre!

Liten uppdatering; ungarna växer fortfarande som ogräs och blir bara finare och finare =) Ska ta nya foton någon dag...

6 veckor i tisdags, bilderna från idag och i går =) Jag kan inte annat än att konstatera att de är skitsnygga och jag är kanonnöjd. Eller vad säger ni?

IMG_5184.JPG

IMG_5189.JPG

IMG_5188.JPG

Fraxinus

IMG_5210.JPG

IMG_5211.JPG

Quercus

Kommer mera...

Picea (som just nu springer runt och gör glädjeskutt i köket. De får komma in en och en dagligen nu).

IMG_5219.JPG

IMG_5227.JPG

IMG_5225.JPG

ursäkta oskärpan på sista bilden, men hon är så söt :P

Juniperus

IMG_5202.JPG

IMG_5198.JPG

Kommer bilder på en till...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat