kaninungar *bilder*

Gupello

Trådstartare
söndagen den 7 januari fick jag 7 små kaninungar :love:
pappan ser ut så här http://album.lunarstorm.se/FullSize/f34/{F345D9AB-7A27-4996-BEBD-DD7BAAC83D92}.jpg
har ingen bild på mamman på datorn.

alla utom en unge har öppnat ögonen, de är nu 16 dagar gamla och de andra har sett i cirka en vecka. tror ni det e nåt fel på den??

några dagar gamla
{35A89769-29F0-4CE4-8322-ED935A7919D5}.jpg

{45EDF8DD-2AE2-4FFC-BD6A-07D79D071D44}.jpg

13 dagar
{60ECEF97-082C-48AD-8BB0-109B5564A4BC}.jpg

{BFEF943F-DB72-4A0A-BE22-201444ED27EF}.jpg

{844AD1DB-67B9-4962-A016-32A72E575264}.jpg

Sv: kaninungar *bilder*

ååh så söta :)
vad är det för ras?

den ungen som inte har öppnat ögonen, har den någon liten "glipa" i ögonen? alltså som den ser ut ifrån...?

Söta :) Den ungen som inte öppnat ögonen, badda med ljumen saltlösning på och runt ögat med en bomullstuss och försök att öppna ögat själv(dra isår ögonlocken) om de går för länge med ögonen stängda kan de få problem med synen.

nagellacksberonde: tack :P de är blandras!! ungen som inte öppnat de, hade igår ingen glipa med indag en liten glipa för igåår tog jag lite ljummet vatten och strök runt ögat. kansek hjälpe?

Jag ska para min lejonhuvade hona den 10 februari. Längtar för det är så ruskigt kul med kaninungar ^^

Vad söta dina bebisar va :)

Har kaninungen öppnat sina ögon ordentligt nu?
Sööööta :love: .

gjorde som några skrev här med ljummet vatten, gick jättebra, idag när jag matade de så hade den problem att öppna de igen, fick ta ljummet vatten och pilla bort allt intorkat som fastnat på de, nån som vet varför den har det?

Otroligt söta :love:

Jag tycker du borde prata med veterinären om kaninungen som har problem med öga. Ifall att man behöver göra något åt det är de ju bäst att göra det så tidigt som möjligt så den inte får problem som vuxen.. Lycka till!

En av mina kaninungar hade så ett tag, och baddade ordentligt varje dag. Men ungen var jättesmal och trots stödmatning bara rasade den i vikt. Tror den hade så mkt problem med igengeggade ögon pga att den var svag. Den avlivades vid 4v ålder.

Men troligen (och förhoppningsvis) är det inte så för din lilla unge.
Det bästa kan nog vara att försöka ta den till veterinären, så de kan kolla om det är en ögoninflammation.

Helt bedårende:love:
(jag ska inte ha fler, jag ska inte, jag ska....):p

Liknande trådar

J
Övr. Djur djur e ju de mest ärliga och gulligast som finns, finns ingen människa som e så ärliga som dom... Jajaj iaf, melissa, var den första...
Svar
1
· Visningar
968
Senast: jooosan
·
Övr. Djur Först ut är Countrystyles Candybar, renrasig satinsheltie med stamtavla i färgen cream/white, han är bara 3 mån men ska redan bli far om...
Svar
1
· Visningar
850
Senast: sofiie
·
Övr. Katt Jag har fått ett gäng på halsen... Och jag behöver tips och råd av kattexperter. Det har i minst 2 år, säkert mer, sprungit en...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 630
Senast: Vagis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar