E
emelan
Hej, jag har ett litet problem med min kaninhona som är ca. 5 år nu snart. Det är nämligen så att hon har tappat sitt hår under tramdynorna på baktassarna och det har blivit två stora sår där som är varaktiga och röda. Har försökt tvätta det varje dag och smörja på med en salva för att det ska bli bättre, men jag tycker inte att det händer speciellt mycket och det är svårt att få salvan att sitta kvar så länge.
Sedan har hon av någon anledning också antingen tappat eller dragit bort hår på sidan av nacken, och det ser lite rodnat ut där som att det kliar eller så. Men frågan är vad ska jag göra åt tassarna och vad ska jag göra åt det som är uppe vid nacken? någon som har varit med om något liknande och har några tips, eller någon som förstår vad det kan vara?
Skulle vara väldigt tacksam för svar!
Sedan har hon av någon anledning också antingen tappat eller dragit bort hår på sidan av nacken, och det ser lite rodnat ut där som att det kliar eller så. Men frågan är vad ska jag göra åt tassarna och vad ska jag göra åt det som är uppe vid nacken? någon som har varit med om något liknande och har några tips, eller någon som förstår vad det kan vara?
Skulle vara väldigt tacksam för svar!