Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har en fundering.
Min dvärgkanins kastrat är ensam sedan tidigt i vår. Jag undrar nu,är kaniner så beroende av sällskap?
Hur mycket får de "ut" av ett marsvin?
De har väl inte samma egenskaper?
Kan ett marsvnin klara sig i utebur på vintern som kaninen gör?
I ett fall där båda var i brist på egna artfränder har det gått väldigt bra för mej (satte ihop när respektive polare dog).
Kaniner och Marsvin kan bli bra vänner men vanligast är att kaninen tycker de är jobbiga, jag hade två kaniner och fyra svin i köket förut och när alla var lösa och stora kaninhanen ville ligga och softa under elementet såg han ytterst missnöjd ut när det kom ett marsvin flängande och ville förbi och fram under sedvanliga tjut De tappade bort mamma rätt som det var och den stora skräcken var att hamna på motsatt sida kaninen som mamma var på.. näst äldsta honan har faktiskt försökt klättra över kaninen för att komma till kära mor men det var inte så populärt.
Kaniner är djur som inte är i behov av sällskap dom klarar sig ändå och jag skulle inte sätta ihop kanin med nån nu eftersom den har klarat sig så länge själv.
Kaniner klarar sig bra utan sälskap även om det säkert kan vara kul och bra för dem med sälskap med det är ju inget måste. Och dessutom tror jag det kan bli svårt att sätta ihop kaninen med ett annat djur när den varit ensamn så pass länge.
Och marsvin ska inte vara ute på vintrarna de är väldigt känsliga för kyla!
Kaniner är inte flockdjur i det vilda. De lever i grupper, men bor inte i samma hålor. Nu när han bott ensam så länge ser jag ingen anledning att köpa en burkompis till honom.
Hundavel & Ras
Hej!
Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
Hästnyheter När jag tittat på dressyr på TV och sett hästar som sett rejält obekväma ut med gapande mun, piskande svans och öronen tätt bakåtstrukna...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.