Kaninsäkert hem;)

Flipp

Trådstartare
Jag funderar på att skaffa två innekaniner och vill ha dem lösa så mycket som möjligt, men jag är orolig för att de ska bita på sladdar osv. Om de skulle gå lösa i hela lägenheten så finns det ju en hel del sladdar och det blir nog svårt att göra så de inte kommer åt dem.
Ni som har kanin, har ni bara kaninen/kaninerna lösa när ni är hemma eller hur gör ni?

Sv: Kaninsäkert hem;)

Jag skulle nog inte ha dem lösa själva när jag inte är hemma, tänk vad en kanin kan hitta på!
Oftast är man ju hemma en del, så varför inte låta dem vara lösa då?
Sladdar kan man försöka att tejpa upp på väggen på några diskreta ställen så de inte ligger direkt på golvet.

Okej, tack för svaret!
Nej kanske är säkrast att bara ha dem lösa när man är hemma. Jag är ändå hemma väldigt mycket just nu. men kanske blir skillnad sen om man skulle få heltidsjobb. fast pojken jobbar skift så är väl inte så jätteofta som båda två är borta nån längre period.

Du kan ju testa att kaninsäkra ett rum till att börja med :)

Har kanin inne och han är lös i stort sett hela dagarna, är bara i buren nattetid. Vi har en enkel men inte alltför vacker lösning.....brickor för sladdarna (han är bara i köket och hallen, är bara 2 sladdar sammanlagt att dölja och se till så han inte kommer in bakom frysen).
Fungerar utmärkt, men som sagt, är inte så vackert.

Jag skaffade min kanin två veckor innan jag flyttade till en egen lägenhet med min sambo. Jag hade det som ett mål att min kanin skulle springa fritt i vår lägenhet så mycket som möjligt och det gör hon!

Min kanin sprang fritt i kök och hall 1-2 månader innan jag flyttade in henne i vardagsrummet. Jag och min sambo tillbringar nästan all vår tid i vårt vardagsrum. Mitt tips till dig är att Du låter Din kanin springa fritt där Ni tillbringar mycket tid och kan hålla koll på den.

Tja, vårt vardagsrum är försett med pappskivor runt sladdar, kompostgaller runt skrivbord för att hon inte ska komma till sladdarna. Kort sagt, vi anpassar oss efter vår kanin... :crazy:

Tack för svaren allihop! Går nog att ordna på något sätt. Eventuellt kan ju kaninerna få disponera ett av rummen som någon föreslog.

Min kanin har aldrig ens rört sladdarna i vardagsrummet..men självklart lämnar ja honom inte där själv för man vet ju aldrig vad en liten busig kanin kan hitta på :devil:

Precis, som tur är rör inte mina kaniner sladdarna, men de galna jag hade för några år sedan kunde inte låta bli dem :devil:

det finns ju färdiga skydd på typ ikea som kostan en tia eller två som slangar man trär över sladdarna så kan de fortsätta ligga på golvet ...ganska praktiskt och diskret . man får ju dammsuga varge dag för det blir kaninmat och hår över hela huset :p annars är det inte så svårt att anpassa huset .....
lycka till

" lösa kaniner är lyckliga kaniner "

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 842
Senast: Scata
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 546
Senast: Stinaelin
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
489
Senast: ameo
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 502
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama